• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fortsatt ökning i september på nyregistreringar

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Har fått statistiken på nyregistreringar i september, som visar ett positivt resultat mot samma månad förra året. 307 nya bilar i år, mot de 233 bilar som såldes förra årets september.
Detta trots de nya skatterna som lagts på våra husbilar. Det bekräftar det stora och ökande intresset för mobil fritid. Men vi är fortsatt långt ifrån siffrorna från 2018 och bakåt.

58B01317-AE2B-4206-A2A3-45F0A0F8808C.png

TommyD
 
F

F.d. 22252

Guest
Ja det är många som drömmer om en husbil och speciellt spinnsidan verkar gilla detta mycket.
Och när man blir pensionär och vill ställa om sitt liv så kanske man frigör pengar som man vill göra något roligt med och då är nog husbilen det som ofta känns bäst, sommarstugan är avverkad båtlivet börjar kännas jobbigt.
Den här straffskatten hoppas jag är övergående för att en skatt ska fungera måste den vara rättvis och inge förtroende att pengarna på något vis hamnar där de bör hamna.
Har aldrig tidigare sett så mycket husbilar i rörelse som detta år och hoppas att både stormarknader och andra näringsidkare inser behovet av att underlätta för dess fordons parkeringsbehov. Tömning och fyllning och ställplatser finns knappt någonstans i många kommuner, där måste det bli en ändring. En husbil ska kunna användas året om i många olika sammanhang. Är ju en stor skillnad mot Tyskland Sverige ligger långt långt efter. Man kanske inte ska skylla allt på det styre sverige haft de senaste åren - eller det kanske det är just det man ska göra?
 
Toppen