Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Norge klyddar inte m. " Växel"!Har ni läst om dom 14 pers. som blev av m. körkortet , i Norge vid Oslo efter motor träff 234 km/h, Ja körkort & bil "rök"! för en,
dom andra väntar på fängelse!!!!!!!!!!!!!!
Inte illa att komma upp i 234km/h med husbilen!
//Michael, medlem

Samma i Danmark sänkte inte farten snabbt nog vid en tillfällig hastighetsbegränsning. Så 23 km för fort kostade mig 1 års indraget körkort + 8500 kr i böter + en 5 årig prick i det Svenska belastningsregistret.Straffen höjdes för nå’t år sen ganska rejält av någon anledning, kanske enda sättet att dämpa trafiken att följa hastighetsbegränsningar. Mariannes bror åkte på indraget körkort i 3 månader + en massa böter.
Har vi sådana i Sveriga? (prickar pga fortkörning)en 5 årig prick i det Svenska belastningsregistret.
Topp!Har vi sådana i Sveriga? (prickar pga fortkörning
Japp så är det Syns fortkörningsböter vid utdrag ur belastningsregistret?Har vi sådana i Sveriga? (prickar pga fortkörning)
Vad har röda hund prickar att göra med förtkörningsprickar i belastningsregisttret?Topp!
Det enda jag enda jag vet om "prickar", det är RÖDA HUND!
Kul va, om 234 km/h, ( vill tro det var en "Adria" 2009)!!?
Kör ofta E4 mellan Helsingborg och Markaryd med farthållare 110 resp 120 km/tim. Omkörningar görs oftast av danska och norska bilar. Förklaring: de svenska böterna är billiga i förhållande till dem i hemlandet. Därefter följer svenska Tesla, BMW, Audi Förklaring: vad skall man annars med en så dyr bil till.
PS har aldrig sett en hastighetskontroll.
Det var bättre förr när man hade polisradio och radarvarnare..?! Har fortfarande en DLS i en hobbybil, tyvärr utan verkan numera.Jag har blivit "påskjuten" av polis på motorväg (E18 vid min hemstad) de var snälla och skrev ner farten till 126km/h och jag fick bara böter.
De stod gömda på en vändplats för snöröjarna. Idag tar jag det lugnare efter senaste fortkörningen, då fick jag cykla i 3 månader.
Vi hade även comradio så man blev tipsad av yrkestrafiken.Det var bättre förr när man hade polisradio och radarvarnare..?! Har fortfarande en DLS i en hobbybil, tyvärr utan verkan numera.