• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fordverkstäder?

Pirkko & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
228
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
415
Medlemskap
2024
Vilka erfarenheter har ni från Fordverkstäder?
Kvalitet på arbete, bemötande m.m.

Köpte vår första husbil i maj ... med Ford Transit chassi. Vilka är era erfarenheter av detta chassi?


Tack på förhand!
 

Ingemar Eriksson

FD HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Askersund
HBK-Nr
234
Medlemskap
2022
Sv: Fordverkstäder?

Hej!
Jag har en Hobby 600 på Ford Transit chassi och jag är helt nöjd med bilen och servicen. Den enda anmärkningen gäller Ford i Örebro som inte kunde ta emot den p.g.a höjden. Den gick inte in i deras portar. Servade då på Skobes i Motala och där gick allt bra.
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Fordverkstäder?

Vi är också lyckliga ägare av en Ford-bil. Årsmodell 05 vilket innebär "gamla" chassit. Skulle absolut välja Ford igen om byte skulle ske. Är lättkörd, tyst, snabb och snål. Dessutom har jag inte sett några "såll-tendenser".

Vår erfarenhet av service är positiv. Vi servar på liten märkesverkstad i Arvika. De vibrationer som fanns i framvagnen när vi köpte bilen fixades snabbt och smärtfritt med byte av både drivaxlar och drivknutar. "Vi tar allt för säkerhets skull" - tyder på höga serviceambitioner.

Det enda vi saknar på bilen är farthållare, något som är standard på senare modeller.

Skulle alltså gärna både rekommendera och så småningom själva byta till en ny Ford när det blir dags. OBS ingen av oss har aktier i Ford!
;);)
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Fordverkstäder?

Hej
Har en HYMER byggd på en Ford Transit 07, Servar på Rask o Björk i Billesholm utanför Helsingborg. De har funkat bra så här långt. När jag ringde för att få halvljusautomatik inkopplad så meddelande de att det fanns en rekomendation att efterdra en komponent i framvagnen vid stötdämparna. Vid mitt besök fick jag innerskärmar monterade som jag önskat, momentdragning vid stötdämpare (på garanti) samt halljusautomatik "inkopplad" via bildatorn kostnad 300 kr.
 
Toppen