• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2026 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fordonsskatt

röris

HBK Medlem
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2025
Hej

Är det någon här på forumet som har en Frankia 840-12 180Hk
Jag skulle vilja veta vad ni betalar för årsskatt på eran bil? För jag
tror att det är något fel på min skatt.

Mvh Ingmar

Sv: Fordonsskatt

Hej

Då du har en bil av 2012 års modell kostar skatten 7900SEK, fr.o.m årsmodell 2011 . Om du haft en tidigare modell upp t.o.m 2010 hade den kostat 5018SEK.

Kjelle

Hej!

Vi har en Burstner Ixeo Plus 726 G, 3 liters, 2010, vi registrerade den i april 2011, vi har en skatt på 8614,00. Finns det någon som har så mycket skatt på en liknande bil. Vi har varit i kontakt med transportstyrelsen mer än en gång, men dom påstår att det är rätt. Den är köpt av ett företag som tagit in den från Tyskland.

Kerstin o Kaj

Hej

Om du har comfortmatic ( automatväxel) så stämmer skatten dvs den är dyrare än med manuell låda.

Hejs från ett soligt Apelviken

Claes 105

>Skatten ändrades väl för husbilar registrerade efter 1/1 2011 oberoende av årsmodell. 2011 kan ha den låga skatten och en årsmodell 2010 eller tidigare som är inreggad 1/1 2011 eller senare kan ha den högre skatten om jag inte minns fel.

Tony R

Tillbaka
Toppen