• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

FON.

Jägarn

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2024
Hejsan.

Jag har 2 FON routers, har inte kunnat konfigurera Fon mot min laptopp.Har mejlat supporten och fått en massa olika anvisningar men icke!

Skänker därför bort dom till intresserade som kanske har bättre lycka/kunskap.
Dom kan hämtas hemma hos mej i Järfälla eller jag skickar mot paketkostnad.
Intresserade kan mejla mej. HBK 1204.


Jägarn :swoon:
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: FON.

Jeg tror at du har et trådløst interface (eller driver) som ikke støtter WPA - dette er nødvendig for den private siden av en Fonera.
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: FON.

Hejsan Knugrone,

Jag har använd FON i 1 år med WPA codering och fungerar bra :)
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: FON.

Hej!

Du får göra som jag be någon datakunnig person i din närhet om hjälp. Mitt Fon fungerar perfekt - men har ännu inte kunnat pröva det utomlands.

Staffan
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: FON.

Staffan,

Har sällan kunnat använda FON utomlands, tankegången bakom det hela att koppla ihop hela världen är bra men under semester tiden är det allt för många som stänger av hela huset. Dagarna innan jag far iväg kolla jag vilken FON jag möjligen kan använda för att avhämta mailen.

Ibland så hittar jag någon men då är problemet att man måste stå nästan i vardagsrummet hos den person för att få kontakt eller att den personen bor i en mycket small enkelriktad gatan någonstans i Frankrike eller att antennen står någonstans på baksidan av huset. Det bästa vore om personen som har FON att dom har en mycket bra placering av antenne helst en utvändig men vem vill investera i en utvändig antenne för att göra det lättare för en annan ?

Jag har gett up med FON, använder den som vanlig trådlös router i huset varken mer eller mindre.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: FON.

Som belgien - vi bruker også vår Fonera som lokal trådløs. Selv om den står i vindu ut mot gata så har det i løpet av 2 år bare vært ca 2 timer tilsammen at andre har koblet seg opp. Har klart 3 korte besøk på andre FON steder rundt i Europa, men stort sett med dårlig signal.

Kjørte for 2 år siden fra Sør-Spania til Norge med Netstumbler logging og GPS - det finnes i den loggen under 10 FON punkter av mer enn 1000 nett totalt.
Av disse andre var det over 100 uten kryptering.
 
Toppen