• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Folksam

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Det enda jag utnyttjat via Husbilsklubben är 10% på försäkringen i Folksam. Nu när det är borttaget, så kommer jag nog inte att vara medlem längre....185 dagars reseskydd är jag inte i behov av.
Ser du Husbilsklubben enbart som en ekonomisk faktor förstår jag dig. Ser du klubbens potential som problem-, kunskaps- och lösningsdatabas, förstår jag dig inte. Ser du till trivseln i vår sociala community, förstår jag dig ändå mindre. Men det är bara du som kan avgöra det. Det är ditt val. Stannar du kvar är det kul, drar du så önskar jag dig lycka till!

Jerry1

HBK Medlem
Kommun
Nykvarn
HBK-Nr
29582
Medlemskap
2025
Dessutom kan jag inte se att det blir någon bonus för skadefria år. Istället för sänkning höjs priset varje år.

rich710

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
34741
Medlemskap
2026
Jag ägnade en del av förra veckan att ringa runt och få pris på ny försäkring då Folksam höjde min också från 8717 till 12139.
Flera av bolagen, bla ICA och Länsförsäkringar var dyrare än Folksam ändå, Varsam och Watercircles var väldigt mycket billigare men hade inte avställningsförsäkring. Inte heller Swedbank. och när jag sen räknade ut hur mycket jag betalt i försäkring totalt på de tre åren vi haft husbilen så landade jag i runda slängar på 3200 kr om året. Räknar jag sen om det med en höjning på 28% som Folksam i snitt gjort för mig så hamnar jag ändå så lågt så det inte är lönt för mig att byta. Men det blev en intressant koll på marknaden iaf.

Bilagor

• husbilsforsakring2026.jpg
    husbilsforsakring2026.jpg
    31,3 KB · Visningar: 51

Jocke82

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
44470
Medlemskap
2025
Jag har Folksam och där höjdes det från 12000 till ca 18000, men i snitt blir Folksam billigare än ex varsam som vill ha 7500kr. Dock så har inte Folksam allriskförsäkring som täcker skador i bodel, feltankning eller nyckelförlust. Är i valet o kvalet om man ska byta till Varsam ändå. Har även kollat på kabria men de har %på glas men max 7000kr tror jag det var

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Har nämnt det tidigare, om en försäkring är billig/förmånlig vet man först när man behöver utnyttja den.
Jag hade Skandia / IF under alla år och hade flera gånger tänkt byta till någon med lägre premie. Då råkade jag få ett stenskott, ny ruta skull kosta 40 000 kr, med självrisk på 30%. När bytet av rutan var klart betalde jag endast 1000 kr i självrisk. När jag frågade om detta stämde så visade det sig att jag samlat en bonus för resterande belopp då jag haft många skadefria år. Jag bytte inte bolag!

MatsD

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
41297
Medlemskap
2026
För oss är Folksams reseförsäkringen värd multum jmf med fristående alternativ, enligt vår bedömning. Fick även en kaross skada i våras under hemfärd från Spanien som åtgärdades utan problem. Jag måste nog säga att Folksam har skärp sig jmf för något år sedan då de inte var så roliga att ha att göra med vad avser fordonsförsäkring (trots premiehöjningen).

Jocke82

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
44470
Medlemskap
2025
För oss är Folksams reseförsäkringen värd multum jmf med fristående alternativ, enligt vår bedömning. Fick även en kaross skada i våras under hemfärd från Spanien som åtgärdades utan problem. Jag måste nog säga att Folksam har skärp sig jmf för något år sedan då de inte var så roliga att ha att göra med vad avser fordonsförsäkring (trots premiehöjningen).
Ja, de gånger jag har haft med Folksam att göra så har de varit smidiga och det är värt mycket.

Toppen