• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Folksam vs Varsam

Kjell Anders

HBK Medlem
Inlägg
269
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
23
Medlemskap
2025
Efter problemen med Water Circles och Caravan clubs superhusbilsförsäkring har jag nu Varsams försäkringar på allt. Läst villkor och anammat villkoren, godkänner ej man är utomlands mer än 6 månader om försäkringen ska gälla. Vi som övervintrar söderöver behöver väl upp till 7 månader med resorna fram och tillbaks, eller?...Kjell
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Jag blev påkörd av en buss och det visade sig att bussbolaget hade Gjensidige som försäkringsbolag och de betedde sig väldigt illa. Det fanns vittnen till händelsen men de vägrade att acceptera att busschauffören var vållande och jag lovade dem att aldrig bli kund hos dem och att upplysa att vid tillfälle att de inte är ett bra försäkringsbolag. Folksam har jag haft i olika omgångar och de kanske inte alltid varit billigast men aldrig problem vid skadehantering. I och för sig gällt villaförsäkring i Folksams fall.
Hej
Det kan nog bero på vilka skadereglerare man får att göra med för mina erfarenheter är precis tvärt om. Jag fick en rejäl skada på personbilen då jag blev påkörd av en traktor (jag stod själv still), motparten här var gjensidige och de tog hand om allt direkt, jag fick till och med lånebil under den månad jag var av med bilen trots att jag inte hade det i försäkringen, jag fick det för att jag inte hade någon del i olyckans uppkomst.
Som motvikt kan sägas att jag några år tidigare hade en mindre skada med Folksam och här var det som att köra huvudet i väggen de slingrade sig på alla vis vid varje kontakt i frågan och det blev inte innan jag tog i ”rejält” som de betalade ut vad de skulle. Så för min del har Folksam varit uteslutet sedan dess.
Jag tror dock inte att Folksam är ett dåligt bolag rakt igenom, för min del var det antagligen en vrång skadereglerare eller ett kontor med dålig attityd som betedde sig på detta vis men en enda sådan hantering kan göra att man därmed undviker ett bolag fortsättningsvis.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
För min del blir det aldrig mer Folksam..
Jag fick anmäla Folksam till finansinspektionen för att få nästan rätt ersättning i skadorna på husbilen.
 
Toppen