• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Folksam Husbilsklubbens rabatt

Dylin

HBK Medlem
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
30115
Medlemskap
2025
Husbilsklubbens rabatt (10%) hos Folksam har tagits bort from. 1/6
Det blir för de som har huvudförfallodag efter 1/6
Uppgift att klubben avtal är uppsagt står även på vår hemsida.
Fick även till svar av Folksam i dag att premier för husbil stigit med ca:19% i år
Är det fler som märkt av detta?
Det gör en del på premien....min avgift steg med 17% plus att rabatten borttagen.

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Fick även till svar av Folksam i dag att premier för husbil stigit med ca:19% i år
Det gör en del på premien....min avgift steg med 17% plus att rabatten borttagen.
Galet. Kolla med Varsam. Klubben har rabatt. Har både bil och volvon försäkrad där. Sparar många 1000 lappar. Bara volvon är 1800 kr billigare än på folksam

Kawasuki

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
31824
Medlemskap
2025
Jo nog märks det. Har varit i kontakt med Folksam och fått svaret att husbilarna kostar för mycket. Helt otroliga höjningar börjar komma upp i samma kostnader som en MC försäkring

Klaus Möhrpahl

HBK Medlem
Kommun
Mellerud
HBK-Nr
20083
Medlemskap
2026
Jo nog märks det. Har varit i kontakt med Folksam och fått svaret att husbilarna kostar för mycket. Helt otroliga höjningar börjar komma upp i samma kostnader som en MC försäkring
Vadå Mc försäkring Betalar 2211kr på För Bmw 1600 och 1495 Kawa vn2000 . Men jämför du mot sporthojar så blir det dyrt.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Min kommentar i en annan tråd:

Jag misstänker att det här kommer över hela linjen för de dyraste/nyaste bilarna i varje fall. När man läser om strålkastare för 35.000, reparationer
för hundratusentals kronor, tips om att försöka ta det ena och det andra på försäkringen som kanske egentligen inte borde gå igenom, men ändå
gör det, flera rutbyten på kort tid på samma bil, det finns ju ingen möjlighet att premierna hittills täcker detta.
Tillverkarna får nog titta över reservdelspriserna om dom skall ha någon marknad kvar. Eller göra som en del tillverkare har gjort, använda snygga strålkastare och bakljus från någon personbil, och ruta till helintegrerad från busstillverkare, där volymerna är betydligt större.

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025
Det är otroliga höjningar över lag, speciellt på helintegrerad husbil av nyare årsmodell. Folksam höjde vår från ca 13000:-/år till över 18000:-/år inkl. avdrag för rabatten eftersom min huvudförfallodag var 3 maj. Hörde med Varsam i slutet på april och de skulle ha över 23000:-/år via HBK. Min är en Hymer 890ML -23.

bossemaria

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
27148
Medlemskap
2025
Enligt Folksams hemsida idag 2 juni 2025 då meddelar Folksam att de har avtal med Husbilsklubben och att detta avtal innenbär 10 % rabatt på husbilsförsäkring. Jag har haft husbilsförsäkring hos Folksam i många år och har inte fått något meddelade om höjning av försäkringen?

Dylin

HBK Medlem
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
30115
Medlemskap
2025
När jag hade samtal kl.10.30 i dag då fanns inte 10% rabatten, 185dagars tillägget var kvar.
Men hon på Folksam sa även att hon hoppades att det skulle komma tillbaka om något år.

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025
Enligt Folksams hemsida idag 2 juni 2025 då meddelar Folksam att de har avtal med Husbilsklubben och att detta avtal innenbär 10 % rabatt på husbilsförsäkring. Jag har haft husbilsförsäkring hos Folksam i många år och har inte fått något meddelade om höjning av försäkringen?
Jag har fått meddelande varje år ca 1 månad innan förfallodagen.

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025
Min försäkring höjs 2040 kr men känns lite svårt att klagar för att har haft försäkring hos Folksam 2år och förra år fick vi bytt vindrutan , kostnad för Folksam blev 34500kr..

MickeCTR

HBK Medlem
Kommun
Piteå
HBK-Nr
34920
Medlemskap
2025
Varsam tar inte försäkring på husbilar tyngre än 4400kg enl representanten på årsmötet.

Hejs
Claes 105
Hej, jo vi försäkrar husbilar upp till 5,5 ton.
Det han menade var sannolikt att vi prismässigt är som allra bäst upp till 4,4 ton.

Välkommen att kontakta oss så gör vi vårt bästa för att hjälpa dig :)

jerkersson

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
11846
Medlemskap
2025
Även jag blev lite överraskad då jag fick mitt försäkringsbesked från Folksam. Huvudförfallodagen är den 30/6 och försäkringen efter 30/6 höjdes från 5685 till 7266. Jag tog kontakt med Varsam via telefon och en mycket kunnig och hjälpsam rådgivare kunde efter en noggrann "intervju" ge mig ett prisförslag på 3868 kr. Jag kan nu rekommendera Varsams kundrådgivning och jag byter försäkringsbolag 1/7 -25.

Toppen