• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Folksam har skött sig väldigt bra

S

Sören-6830

Guest
Har sett att en tråd om Folksam blivit stoppad för kommentarer. Känner att jag vill berätta hur det fungerat för oss.
.Har haft två ärenden med vår villaförsäkring, det ena ett takfönster som en natt av spänningar gick i bitar, reglerades utan minsta problem omedelbart.
Det andra var vårt värmesystem i villan som krävde reparation för 44000:-. Eftersom jag köpt en liten del i systemet, 19 år gammalt, för två år sedan stod Folksam utan problem för hela kostnaden - självrisk.
Tredje skadan var en egen orsakad skada på vår personbil som också utan minsta problem reglerades av Folksam trots att jag anlitade verkstad utanför Folksams godkända.
Totalt tycker jag att Folksam, när det gäller våra mellanhavanden, skött sig exemplariskt och jag har inga tankar på att byta bolag.
 
W

Weckman

Guest
Har haft så mycket skador på mina fordon och orsakat förödelse och hamnat i tvistemål och använt mig av rättskyddet mm mm. Man väljer bolag efter tycke, smak, erfarenhet och pris.. Aldrig haft några problem med varken kundtjänst eller skadereglerare. Därför använder jag mig av seriösa bolag enligt mitt tycke och slipper gråta och hänga ut dom på olika forum..
 
Senast redigerad av en moderator:

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.468
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Alla trivs med sitt bolag tills något negativt händer när
man tror att bolaget står på ens sida.
Så länge man inte råkar ut för något så är ju allt bra.
Jag lovade när jag var 19-20år att aldrig betala en krona till ett visst bolag och det kommer jag att hålla.
Jag prata inte heller gott om detta bolag utanför forumen.
Sedan dess har jag råkat ut för "lite" saker och nuvarande bolag har aldrig strulat.
Men man får se. Än så länge så kör man ju bilar och har en bostad att försäkra så ett byte kan vara
närmare än man tror.
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.362
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Jag sitter den sitsen att jag har inte en enda anledning att klanka ner på något försäkringsbolag som finns på den svenska marknaden.
Det gäller att läsa det finstilta. Där står det oftast vad som ska gälla. Men det kan ibland tolkas olika hur man läser texten.

Själv har jag arbetat 45 år på eftermarknaden för lätta och tunga fordon, lack och lackskador. 15 år på golvet och 30 år som säljare och tekniker.
Det har gjort att alla ni som krockat, blivit påkörda, blivit repade, haft inbrott, eller på något sätt fått lackskador som blivit försäkringsärenden.
Ni har genom era försäkringsbolag, betalat en mycket stor del av min lön,
i 45 år.
Tack. Men kör försiktigt och var rädda om er.
Det har aldrig varit något önsketänkande att någon skulle drabbas.

Vi använder oss av Folksam som försäkringsbolag .
Då detta är det bolag som passar vår livssituation bäst för tillfället.

Vi har efter många år utan att behöva anlita försäkringsbolag, haft lite otur de 15 sista åren.

2005 Inbrott höger framdörr.

2008 Hagelskada i Italien, 160.000

2014 Kopplingsbyte Spanien, som fick göras om när vi kom hem på våren.
Med ny koppling, svänghjul, urtrampningslager mellan plåt och växellåda.
Då spanjorerna hällt på för tunn olja på lådan så den höll på att rasa. Detta gick samma skadenr. och en självrisk.

2016 Vattenskada i vår bostad, i samband med spolning av avloppen.
Där killen som spolade, glömde sätta tillbaka avloppsslangen under diskbänken.
Tjejen som passade lägenheten tyckte det luktade avlopp, så hon öppnade kranen, som jag har upplyst henne om att hon skall göra.
Och gick sedan och vattnade blommorna. Så det stog en del vatten i köket när hon kom tillbaka.
Vatten som rann under golvbeläggningen.
Större delen av golvbeläggningen i lägenheten fick bytas.
Mattor som blev vattenskada.
2 månaders arbete.
Tur vi var i Portugal.

Dessa skador har reglerats av Folksam till belåtenhet.

Krister.
 
Senast ändrad:

Fjrdriver

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Tranås
HBK-Nr
21516
Medlemskap
2024
Har sett att en tråd om Folksam blivit stoppad för kommentarer. Känner att jag vill berätta hur det fungerat för oss.
.Har haft två ärenden med vår villaförsäkring, det ena ett takfönster som en natt av spänningar gick i bitar, reglerades utan minsta problem omedelbart.
Det andra var vårt värmesystem i villan som krävde reparation för 44000:-. Eftersom jag köpt en liten del i systemet, 19 år gammalt, för två år sedan stod Folksam utan problem för hela kostnaden - självrisk.
Tredje skadan var en egen orsakad skada på vår personbil som också utan minsta problem reglerades av Folksam trots att jag anlitade verkstad utanför Folksams godkända.
Totalt tycker jag att Folksam, när det gäller våra mellanhavanden, skött sig exemplariskt och jag har inga tankar på att byta bolag.
Min erfarenhet är att det hänger helt o hållet på vilken skadereglerare som får ärendet. Vid inbrott på mitt hus hade jag först oturen att få ”fel” handläggare och ingenting hände efter skriftligt klagomål mot personen fick jag ”rätt” handläggare och mycket bra bemötande och snabb generös handläggning
 
Toppen