Sv: Folksam gjorde dom rätt, vad tycker ni?
Jag har ju en bil i liknande storlek som din. + ett hus med folksams hemförsäkring. Jag betalar 820 kr i månaden för båda och har 185 dagars reseförsäkring på husbilen utomlands så länge jag inte gör längre avbrott än 7 dagar max 2 ggr under resan. Jag tror att fördelningen hem och bil är ca: 320/500kr.
Nu bor jag i en mindre stad med en lägre försäkrings zon. Men 13000kr låter ju mycket när jag betalar ca: 3000kr för ett halvårs reseförsäkring. (och då ingår husbilens försäkring
)
Folksam...hm...det har jag läst om här på HBK sen 2012 och undrat länge hur det fungerar med kostnader, ersättningar, klubbens rabatt osv... Ja, som tur är, vi har inte blivit rånade som stackars trådens skapare, men tydligen håller på att bli det av just Folksam. Vi skulle även lägga över alla våra (numera bara 2 st.) förs. hos Folksam, men undrade främst kring premien för utökad reseförsäkring.
Detta fick vi som svar: Hej! Du har begärt ett kostnadsförslag på reseförsäkring enligt nedan period. Premien för perioden 2016-11-01 - 2017-04-15 blir 13,305 kr för 2 st personer på resa inom Europa...
Om vi försäkrar husbilen (MB Sprinter 2014, 3.5t "camper") och hemmet (inga lösören) hos Folksam samt tecknar utökad reseförs. med upp till 186 dagar med HBK rabatt, var bör då en rimlig kostnad hamna? Har någon tecknat något liknande?
13 300:- enbart för 6 månaders reseförsäkring är inte acceptabelt, då reser vi hellre oförsäkrade eller letar vidare efter andra lösningar.
Jag har ju en bil i liknande storlek som din. + ett hus med folksams hemförsäkring. Jag betalar 820 kr i månaden för båda och har 185 dagars reseförsäkring på husbilen utomlands så länge jag inte gör längre avbrott än 7 dagar max 2 ggr under resan. Jag tror att fördelningen hem och bil är ca: 320/500kr.
Nu bor jag i en mindre stad med en lägre försäkrings zon. Men 13000kr låter ju mycket när jag betalar ca: 3000kr för ett halvårs reseförsäkring. (och då ingår husbilens försäkring