• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fogg och Huawei E392u

ERIKPER

FD HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Funderar på att testa FOGG. FOGG Premium kostar i och för sig samma som mitt nuvarande Telia abonnemang, men kan desutom användas i Danmark och kanske senare i Tyskland mm. Min Huawei E392u är låst till Telia. Någon därute som framgångsrikt låst upp dongeln och kopplat upp till FOGG med framgång ??
Erik

F

F.d. 4220

Guest
Sv: Fogg och Huawei E392u

Med Fogg får du väl dessutom mer data än med Telia?
För 99 kr/mån är det väl bara 2 Gb hos Telia (har inte kollat det senaste), med Fogg är det 10 Gb.

Får du bara låst upp modemet är det säkert inga problem att använda Fogg.

Det finns flera svenska företag som låser upp modem. Förmedlingshuset.com är ett ställe. De tar 199 kr för att låsa upp ett E392 (men kontakta dem om de klarar även det du har).

Vill du prova själv kan du testa DCunlocker det har jag använt till att låsa upp två Huawei modem, det har fungerat.
Har kostat runt en hundring för upplåsning.

E392 finns med i listan, men om det innebär att det också fungerar med E392u vet jag inte. Men om jag minns rätt så kan man installera programmet och kontrollera om modemet kan identifieras och om det går så kan man betala för upplåsningen i det läget.

Många Huawei har det varit lätt att hitta metoder och program för gratis upplåsning, men det verkar vara lite knöligare numera. Man får massor av träffar på "unlock huawei E392u" men de flesta verkar betalsiter eller ren fejk.

//Stefan

Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

På tal om upplåsning av mobiler/modem hörde jag på nyheterna att regeringen har ett förslag att all upplåsning skall ske automatiskt när abonnemanget är till ända. Dessutom skall 3 månaders uppsägning av abonnemangen förkortas till 1.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Det räcker inte! :cool: Vad det inte räcker till, förstår nog de begåvade läsare som finns på detta forum! :D

Jappe

F

F.d. 4220

Guest

På tal om upplåsning av mobiler/modem hörde jag på nyheterna att regeringen har ett förslag att all upplåsning skall ske automatiskt när abonnemanget är till ända. Dessutom skall 3 månaders uppsägning av abonnemangen förkortas till 1.

Ja det är ett bra förslag. Synd att allt sådant här tar sådan tid. Det föreslås att införas 2015, så det gäller troligen allt som säljs från införandedatum.

//Stefan

Senast redigerad av en moderator:

ERIKPER

FD HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022

Med Fogg får du väl dessutom mer data än med Telia?
För 99 kr/mån är det väl bara 2 Gb hos Telia (har inte kollat det senaste), med Fogg är det 10 Gb.

Får du bara låst upp modemet är det säkert inga problem att använda Fogg.

Det finns flera svenska företag som låser upp modem. Förmedlingshuset.com är ett ställe. De tar 199 kr för att låsa upp ett E392 (men kontakta dem om de klarar även det du har).

Vill du prova själv kan du testa DCunlocker det har jag använt till att låsa upp två Huawei modem, det har fungerat.
Har kostat runt en hundring för upplåsning.

E392 finns med i listan, men om det innebär att det också fungerar med E392u vet jag inte. Men om jag minns rätt så kan man installera programmet och kontrollera om modemet kan identifieras och om det går så kan man betala för upplåsningen i det läget.

Många Huawei har det varit lätt att hitta metoder och program för gratis upplåsning, men det verkar vara lite knöligare numera. Man får massor av träffar på "unlock huawei E392u" men de flesta verkar betalsiter eller ren fejk.

//Stefan

Med Telia har jag 10 Gb för 100/mån. Bihang till fast bredband med Telia.

Erik

Labic

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
717
Medlemskap
2025

Sök på nätet "upplåsning av Huawei" så hittar du massor av gratisprogram som låser upp.

Lars

F

F.d. 4220

Guest

Sök på nätet "upplåsning av Huawei" så hittar du massor av gratisprogram som låser upp.

Lars

Det är sant, men det gäller nog mest de gamla modemen och inte de här nyaste.
Därmed inte sagt att de inte finns, bara att de är riktigt svåra att hitta.
Det går tio fejksiter på en riktig. I alla fall vad jag sett, men jag har kanske otur.
Har du en länk till ett program som låser upp de senaste generationerna av Huaweis modem gratis, så tar jag tacksamt emot det.

//Stefan

F

F.d. 4220

Guest

Med Telia har jag 10 Gb för 100/mån. Bihang till fast bredband med Telia.

Erik

Ahh, då har de blivit snålare med åren. Jag fick bara med ett kontantkortsabbonemang (30 kr/dag eller 100kr/vecka) när jag blev Teliakund för snart ett år sedan...

//Stefan

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Promemorian har nu skickats på remiss till flertalet myndigheter, företag och organisationer.
Enligt Näringsdepartementet förslås förändringarna gälla från och med 1 april år 2014.

Toppen