• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fogg datasimkortet för Europa

Nisse och Nana

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Hej,
nej någon surf via Fogg blev det inte i Tyskland. Så fort vi kom upp mot danska kusten kom Fogg in via 3, helt klockrent!
Får hoppas på bättre tur i december då det är julmarknads turen som vanligt.
Någon som vet vem det är Fogg har kontrakt med i Tyskland?
Det var i alla fall Telekom.de som kom in automatisk. Provade manuellt med de andra operatörerna och det var bara Vodafone som inte ville registrera mig via Fogg i nätverket.

Hälsningar,
Nisse
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Det förvånar mig och fler danskar att det finns ingen internet-anslutning via Fogg i Tyskland.
Instant notifications
Any Fogg notifications will be delivered to you instantly.

:confused:
Ska vi skriva alla och klaga - individuellt ?

Stående som Moses vid Röda havet - ingen information.
:(

pluck and play - fogg and pray.
:D

PS. Det finns gemensamma inköp i HBK
Finns det gemensam klagomål med konsumentombudsmannen eller liknande i HBK ?
 
Senast redigerad av en moderator:

Nisse och Nana

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Min fråga till Fogg:
Hello,
tried to connect in Rostock for 2 days but failed.
Need to know, who is your servicepartner in Germany? This in order to try manually to register on the network. Telekom.de is the one who connects automatic but no internet avaiiable



och deras svar:
Hi,
Thank you for your email.
Germany is on the priority list but we can not promise which countries we will be able to connect this year. So we don't have a official date for Germany right now.

Regards Fogg Mobile


:swoon::twitcy:

//Nisse
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Men vad är det för svar du fått?
På deras hemsida står det:

Det gäller att leva upp till det man lovar!
 

Bilagor

  • Fogg.JPG
    Fogg.JPG
    14,2 KB · Visningar: 899
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Förbryllad, vi förmodligen många, av överensstämmelsen mellan Fogg feedback och Fogg hemsida -
Fogg är närvarande tillgänglig i:
Sverige
Danmark
Irland
Storbritannien
Tyskland - fort skrivs'
Norge
Österrike

Dessutom är jag förbryllad över bristen på utredning i HBK, av situationen för den svenska bosatt Fogg.

Det verkar vara mer intresse av personliga angrepp på mig i denna tråd om Fogg data simkort.
Nu tror jag inte särskilt många skulle ha förstått min angripna inlägg, även om det var skrivet på perfekt svenska.
Därför förlåter jag brist på förståelse av min syfte i ämnet, - kann inta skriv om mer, derför i minst hoppas att HBK kan klara en förklaring till Fogg.

Vi är något förbryllad i Danmark.
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Bredo, varför vill du säga upp Foggabonnemanget?
Finns det något abonnemang som täcker fler länder med en volym på 10 GB för 99-149 SEK?
 

Göran N

HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
4828
Medlemskap
2024
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Kan tycka att det känns lite tveksamt att ha läst texten 'Fogg will soon be available in...' i nästan ett helt år, detta oavsett vad det kostar. Betalar gärna bara det funkar. Gratis simkort tar väl ingen direkt plats så det spelar ingen större roll och de etablerade operatörerna har sina problem. Lovar 80 mbit, levererar 5-10 mbit på mitt mobila bredband och när jag påtalar detta gäller bara den utlovade hastigheten på leveransadressen vid beställningen och inte när jag förflyttar mig. Så man undrar varför det heter 'mobilt' bredband.
 
F

F.d. 53267

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Kan tycka att det känns lite tveksamt att ha läst texten 'Fogg will soon be available in...' i nästan ett helt år, detta oavsett vad det kostar. Betalar gärna bara det funkar. Gratis simkort tar väl ingen direkt plats så det spelar ingen större roll och de etablerade operatörerna har sina problem. Lovar 80 mbit, levererar 5-10 mbit på mitt mobila bredband och när jag påtalar detta gäller bara den utlovade hastigheten på leveransadressen vid beställningen och inte när jag förflyttar mig. Så man undrar varför det heter 'mobilt' bredband.

Ja dom s.k. etablerade leverantörerna lovar runt och håller tunt.
I dom flesta fall i denna bransch är det frågan om rent bedrägeri.
Jag hoppas i alla fall att det lossnar för Fogg i flera länder snart så man kan överge dom andra leverantörerna.
I Sverige använder jag endast Fogg och det har fungerat utmärkt och till
en låg kostnad eller t.o.m. GRATIS....
Det är lätt att vara kritisk men det är ingen lätt bransch dom gett sig in i.
 
Senast redigerad av en moderator:

Nisse och Nana

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Hej,
efter senaste svaret från Fogg ställer jag mig väldigt frågande till om huvudet vet vad rumpan sysslar med :D

Lite recapitulation:
Frågade vem som var deras samarbetspartner eftersom uppkopplingen misslyckades i Tyskland trots att de skulle enligt hemsidan vara tillgängliga i Tyskland.

Fick till svar:
Hi,
Thanks for your for your email.
Germany is on the priority list but we can not promise which countries we will be able to connect to this year. So we don't have an official date for Germany right now.

Regards Fogg Mobile

Svarade dem med:
Oooopss... on your homepage you show that Germany is available see link (skickade länken)

Svaret blev:
Hi,
Thank you for your email.
Vi beklagar att du inte kunde surfa i Tysklad. Vi känner inte till att det varit några fel men dessa problem kan bero på dålig täckning eller nät som har gått sönder där du befunnit dig. Nästa gång du är i Tyskland så kan du göra en manuell sökning av nätverk om du inte skulle komma igång.…

Fogg Mobile

Nu har jag precis varit ine på hemsidan igen och då har Tyskland blivit blått igen (Comming soon) Svarade dock på deras senaste mail med detta:
Tack för ert svar, dock försökte både hustrun och jag med våra Tabs och Fogg simcards i flera dagar utan att få tillgång till Internet. En fråga kvarstår dock: Vem är er samarbets operatör i Tyskland? Inte bara jag utan flera av era kunder som är liksom vi medlemmar i Husbilsklubben.se vill gärna veta.
Med vänliga hälsningar...

//Nisse
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Jag har precis kört genom Tyskland på tre dagar. Fogg fungerade ingenstans.

Här i Danmark samma sak. Jag har använt 1Gb free-modellen, nu säger sidan jag kommer till att jag har 1Gb att använda, givetvis, jag har ju inte kört Fogg på över en månad (Spanien), men det går inte.

Det enda alternativet som verkar stå till buds är att uppgradera till 10 Gb på samma sida. Men jag vill tyvärr inte, är redan i morgon i Sverige och kör med Anitas internetdelning från iPhone på Tre som nu och när jag kommer hem så kör jag hemma med min 100 gb lina..... Ingen Fogg någon mer:mad:

jyrki
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Något olika versioner och i allmänhet inte till förmån för betald användningen av Fogg.

De flesta av oss behöver internet i hemlandet och Centraleuropa, i synnerhet Tyskland som Fogg föreställde.
Jag tror att fogg intentioner var goda nog - och tack för det.
Det finns även verkligheten, och det har inte lyckats Fogg.

Jag har haft Oister i nästan två månader och jag är positivt överraskad.
Billigt mobilt bredbånd på OiSTER.dk
10 GB - 99 dkr. för anslutning liknande Fogg - 3G - tre's master.
En mycket konsument-vänlig webbplats som överträffar många andra teleoperatörer.
20GB för 159 dkr. så jag kan spara ca 70 dkr. per månad genom att välja ut Fogg.
Så jag gör även.

Tyskland - jag använder Aldi - tank själv efter förbruk.
För 12 mån x 70 dkr, sparande genom att välja ut fogg, kan du köpa mycket internet utomlands - valfri för mitt behov.
 
Senast redigerad av en moderator:
J

Jarn

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Jag har precis kört genom Tyskland på tre dagar. Fogg fungerade ingenstans.

Här i Danmark samma sak. Jag har använt 1Gb free-modellen, nu säger sidan jag kommer till att jag har 1Gb att använda, givetvis, jag har ju inte kört Fogg på över en månad (Spanien), men det går inte.

Det enda alternativet som verkar stå till buds är att uppgradera till 10 Gb på samma sida. Men jag vill tyvärr inte, är redan i morgon i Sverige och kör med Anitas internetdelning från iPhone på Tre som nu och när jag kommer hem så kör jag hemma med min 100 gb lina..... Ingen Fogg någon mer:mad:

jyrki
Jag har också 1Gb Free kortet och det funkade kanon förra veckan i Danmark. Grabben körde hemåt från Rödby och jag satt och tittade på Rapport på SvT Play.
Fick dock leta upp operatören 3 manuellt men det kan bero på att jag använde en 500 kronors telefon som router.
 

Nisse och Nana

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Så kom det slutligen ett vettigt svar från Fogg:
Hej,
Tyvärr, vi har ingen tjänst i Tyskland för närvarande men vi samarbetar med operatören E+.

Fogg Mobile



//Nisse
 
Toppen