• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

FM radio

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Fiat (skulle jag tro det är en Ducato han menar) Rimor 2012 har han skrivit i inlägg #6.

Lite skumt att man byter från en DAB radio till en äldre radio men det kan ju ha varit fel
på DAB radion men då borde ju gamla antennen sitta kvar.
Lättas vore ju att kolla bakom radion vilken antennsladd som sitter i radion nu och vart den går åt för håll
men först skulle jag ha kollat efter störande laddare mm som någon monterat under panelerna.
Funderar på om DAB antennen som verkar vara aktiv (lysande LED) kan störa.
Jag har ingen LED på min DAB antenn så den verkar ju inte heller höra till Kenwood radioapparater.
Hittar ingen iallafall på nätet.
Det kanske bara är en glasantenn med 12Voltsmatning med en antennförstärkare och bara är till för FM.
Lite bilder på antenn/radio inkl gamla radion skulle hjälpa.

Kan det vara så att det har funnits en exklusiv radio i bilen, som har plockats ur vid försäljning? Och något enklare har monterats?
 

Lolo

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
28541
Medlemskap
2024
Har en Kenwood.
Behöver inte programmera om kanalerna. Som sagt så räcker det slå på tändningen så börjar radion brusa, men slår jag av denna så blir det ok.
I Norge så gick det att använda radion även vid körning. Kan orsaken vara att Sverige inte är utbyggda för DAB mottagning? Läste om detta någonstans.
Skulle önska att jag slipper borra för yttre antenn.
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.468
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Inte helt ovanligt Montreal. Jag tänkte skriva det också men jag tänkte att
någon annan kan ju få skriva något också. :)
Detta har man ju varit med om efter 20år i bilbranschen men
nu för tiden går ju inte detta i personbilar av nyare modeller som tur är.
 
Toppen