• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2026 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Flygshow i Västerås

• Startad av Startad av F.d. 14324
  • Startdatum Startdatum
Sv: Flygshow i Västerås

Det ser ut som att "Daisy" Sveriges enda flygande DC3 är ute och far.

Senast ändrad:

Nu är ju inte Daisy den enda flygande DC 3:a.
Under vintern förvaras 2 DC 3:or i Västerås. Den andra 3:an är en blå och gul maskin tillhörig Åke Jansson i Vallentuna.
Bara en förtydning......

Senast ändrad:

Helt riktigt, the African Queen.
Välpolerad och i mycket gott skick. Har flugit som pax många gånger under många år i denna fantastiska maskin.
Vet att Åke var till Ösel - Estland torsdag och fredag på årets första flygning.

Tack för Härliga bilder , rusar alltid ut och lyssnar , när jag hör någon av de gamla trotjänarnas underbra brummande motorer , Reste med dem på 50 talets slut.
Lasse

Tack för rättelsen Bror. Då är det tydligen 2 st flygande DC3 i Sverige. Det finns flera markbundna på olika museer bl.a. i Linköping. Den första markbundna DC3 jag minns stod som fik i Hamnparken i Norrtälje i min barndom.
Lasse

Idag var det dags igen, jag räknar kallt med att någon vet vad det här är för typ av flygplan.:D

Lite synd att planet var så långt borta när piloten gjorde en looping, hoppas på bättre lycka nästa gång.:)

DSC_5365 flygplanet2.jpg
DSC_5370 flygplanet2.jpg
DSC_5371-001 flygplanet2.jpg

Kameran var inställd på att spara bilderna i raw och jag försökte pyssla om tredje bilden i Picasa3 men jag vet inte om det blev bättre.

Japp, det ser ut som att Dethleffskvalite och Gustav har rätt.:)
Hittade planet på deras hemsida och det ser ut att vara det jag fångade på bild.

Jobbade i England i mitten av 80 talet.
En söndag eftermiddag hörde jag ett motorljud utöver det vanliga, rusade ut och såg..........en Musquito!

Ligger på Björnö parkeringen vid badet. Mullrar rätt gott när vissa kärror går in för landning..Och fint väder också..

Tillbaka
Toppen