• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Flugfiske

Persson

HBK Medlem
Inlägg
90
Kommun
Laholm
HBK-Nr
3089
Medlemskap
2024
Hej ! Har köpt mig flugfiskeutrustning och skall nu försöka lära mig flugfiska någon mer som går i samma tankar kanske vi kan fiska ihop någon stans ock lära lite av varandra eller någon som har tipps att ge.
Gunnar
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Flugfiske

Du som bor i Laholm har alla förutsättningar (inte minst med flugfiske) i vilken riktning du än vänder dig. Testa gärna Falkenberg (Ätran) där jag har flugfiskat i många år. Gå med i deras klubb och lär dig mer... Fantastisk sammanhållning med resor, klubbevenemang, otroligt go'a kompisar och mycket mer...
 

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: Flugfiske

Hej.

Då har du valt en trevlig sysselsättning. När man väl börjat kommer det snart att man binder sina flugor själv och sen att man bygger sina egna spön. Finns inget bättre än att få en fisk på en fluga man bundit själv som sitter på ett spö man byggt. Sen kommer en tid då man kan ligga på slänten ner mot vattnet och bara njuta av att titta på hur fiskarna vakar utan att få panik av att rusa ner och slänga flugan i vattnet. Allt har sin tid. Vill man läsa böcker om flugfiske i vackra svenska fjällmiljöer rekommenderar jag att man lånar böcker på biblioteket av Gunnar Westrin Westrin - Fönstret mot norr då har man många trevliga stunder under vintern att planera sina flugfiskeresor om man känner för det.

Ha ett riktigt skitfiske :) (så man säger när man önskar lycka till)
 
F

F.d. 55695

Guest
Sv: Flugfiske

Instämmer med föregående talare. Du har skaffat dig en fantastisk hobby med mycket njutning framför dig. Vill ta tillfället i akt och rekommendera Mikael Engström som även han är en fantastisk skildrare av fiske. Tyvärr är det länge sedan han skrev något fiskerelaterat men det han har skrivit är både informativt och lustfyllt.
 
Toppen