• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Flugfiske

proflies

FD HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
14070
Medlemskap
2023
Är det någon som kan tipsa mej vart jag och kompisen kan åka och flugfiska där man kan ställa upp bilen för natten nära fiskevattnet. Är det någon som vet hur det funkar vid Hedströmmen?
 
M

Mickey

Guest
Sv: Flugfiske

Älvdalen, finns flertalet ställplatser precis vid älven. 60:- dygnet.
 

Janne P

HBK Medlem
Inlägg
18
Kommun
Köping
HBK-Nr
256
Medlemskap
2025
Sv: Flugfiske

Älvdalen som nämnts tidigare, Idre Fjätälven var där förra veckan, bra med fisk och bra platser att stå på. Fuluälven Ljörälven är andra bra ställen/ Janne P
 

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: Flugfiske

Ett ställe lite närmare. Ligger utanför Riddarhyttan. Se kartorna på sidan så ser du var man kan stå med campingfordon. Har aldrig varit där själv men hört andra som tycker det är bra. Finns vissa sjöar endast för flugfiske.

Kartor | Natur Center Erik AB

När det gäller Malingsbo/Kloten och delar av Hedströmmen, se https://www.fiskekort.se/malingsbo/

Hälsningar/Hike
 
F

F.d. 55677

Guest
Sv: Flugfiske

Kolla vid pool 5 där har jag tagit mig ner och hittat bra plats.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Flugfiske

Övre Hedtjärn i Ludvika i en av tjärnarna är det bara tillåtet med flugspö
Lös campingavgiften 70kr det är oxå fiskekortet för 1 dygn, riktigt bra fiske.
Öring, Röding och Regnbåge.

Man står mellan tjärnarna ca 100-200 m till fisket.

/Pelle
 
Senast ändrad:
F

F.d. 53599

Guest
Sv: Flugfiske

Stöten fiske camp. Brukar själv vara där och fiska finns både strömmande och lugnvatten.
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Flugfiske

Är det någon som kan tipsa mej vart jag och kompisen kan åka och flugfiska där man kan ställa upp bilen för natten nära fiskevattnet. Är det någon som vet hur det funkar vid Hedströmmen?



Här köper man fiskekort 59.667307, 15.770187

Kolla med dem var man kan stå.

skitfiske på er ;)
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29908

Guest
Sv: Flugfiske

Åk till Sorsele en resa lätt värd besväret, har tipsat om en ställplats i Sorsele. Ställplatsen ligger 2 km från Stensundsforsen, där du kan flugfiska. Om du kommer upp i början september kan jag visa dig både Stensundsforsen och andra forsar och mindre vattendrag. :)
 
Toppen