Curt & Anna-Lena
FD HBK Medlem
Fläktvredet var ställt på 4, när jag skulle stänga av det tog det stopp vid 3 och var omöjligt att vrida normalt. När jag sedan vred ner det mad kraft ändras varvtalet helt oberäknat. Fläkten kan stanna på vilket läge som helst och fullt varvtal kan också komma vid vilket läge som helst. Senast fanns det två lägen där fläkten stannade. Har någon varit med om detta.
Efter konsultation med verkstad i Själevad tror dom att vredet blivit överhettat och att plasten smält varför det satt fast. När jag vred runt det lossnade det men tar med sig allting runt. Nu vet man inte vad man får för hastighet och får leta sig fram. Verkstaden varnade för att använda hastighet 4 när det är varmt, säger att det ska man bara använda för defroster på vintern när det är kallt. Har någon läst en sådan uppgift förut. Varför går inte säkringen istället nedsmältning av plasten.
Bara du som har 2007 års chassi ska bry dig om det här inlägget. Jag är inte intresserad av inlägg av ägare av tidigare eller senare chassi.
Har du varit med om samma sak. Vad kostade reparationen.
Efter konsultation med verkstad i Själevad tror dom att vredet blivit överhettat och att plasten smält varför det satt fast. När jag vred runt det lossnade det men tar med sig allting runt. Nu vet man inte vad man får för hastighet och får leta sig fram. Verkstaden varnade för att använda hastighet 4 när det är varmt, säger att det ska man bara använda för defroster på vintern när det är kallt. Har någon läst en sådan uppgift förut. Varför går inte säkringen istället nedsmältning av plasten.
Bara du som har 2007 års chassi ska bry dig om det här inlägget. Jag är inte intresserad av inlägg av ägare av tidigare eller senare chassi.
Har du varit med om samma sak. Vad kostade reparationen.