• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fläktrem Fiat Ducato 91

Thocoe

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Malmö
HBK-Nr
31339
Medlemskap
2024
hej

är det någon som vet var man kan få tag i fläktremmar till en Fiat Ducato 91 års modell med bensinmotor.

Thomas
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.479
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024

Herbet

HBK Medlem
Inlägg
1.394
Kommun
Solna
HBK-Nr
16285
Medlemskap
2024
925/10 är till generatorn.
Jag har skrivit om det förr. Det är viktigt att remskivorna är rena från gummirester och smuts. Man kan passa på och rengöra vid byte av rem. Jag använde brake clean. Det gäller att spraya på med omsorg så att inte vätskan hamnar på fel ställen.
Det blev stor skillnad med rena skivor, innan slirade generatorremmen en hel del och slets ut i förtid.

Koppla bort minuspolen på startbatteriet vid bytet.
Remmar finns att köpa på många ställen.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.740
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
925/10 är till generatorn.
Jag har skrivit om det förr. Det är viktigt att remskivorna är rena från gummirester och smuts. Man kan passa på och rengöra vid byte av rem. Jag använde brake clean. Det gäller att spraya på med omsorg så att inte vätskan hamnar på fel ställen.
Det blev stor skillnad med rena skivor, innan slirade generatorremmen en hel del och slets ut i förtid.

Koppla bort minuspolen på startbatteriet vid bytet.
Remmar finns att köpa på många ställen.

Om det slirar på kilremmar, kolla också hur skivorna ser ut invändigt, på gamla skivor händer det att dom har fått en avsats i spåret, då
kan inte remmen kila sig in mellan sidorna och fortsätter bara att slira vilket ofta får till följd att remmen spänns ännu hårdare och man
skadar lagren i aggregaten istället. Insidorna på remskivorna skall vara helt plana och utan spår, om inte skall dom bytas.
 
Toppen