• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fläktproblem Värmepanna

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Hej
Jag har en Burstner t modell år 2000 i den sitter en panna Trumatic C 3402 där fläkten bara går på lågvarv. Luften är glödhet men knappt inget utblås. Finns någon med lösning till problemet. Har hört att man kan lossa 3 skruv och vrida fram fläkten för inspektion ,stämmer det. Tacksam för svar.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Fläktproblem Värmepanna

Det kan ju vara antingen motorn eller termostaten som har gått sönder .
Jo det finns en modell som man lossar 3 skruv och man kan vrida den
Raderat ej tillåten reklam för egen annons/HBK Web
Hoppas länken funkade från Iphonen

Är det en sådan motor som sitter i bak på pannan och man monterar termostaten i kåpan ?

Heter den TEB 2 ?

Jag hann inte redigera mitt inlägg före HBKwebben det nya var så här .

Det kan ju vara antingen motorn eller termostaten som har gått sönder .
Jo det finns en modell som man lossar 3 skruv och man kan vrida den .

Länk till bild redigerad pga. kan tolkas att det gjorts gör egen vinnings skull

Är det en sådan motor som sitter i bak på pannan och man monterar termostaten i kåpan ?

Heter den TEB 2 ?
 
Senast ändrad:

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Sv: Fläktproblem Värmepanna

Jag vet bara att pannan heter c3402 med el.varmvatten tillsats. Ja va du menar med Teb 2 vet jag inte ,men fläkten sitter utanpå pannan bak.Jag har inte hittat någon termogivare inne heller och inte någom vid pannan ,en del sitter väl över dörren men där finns ingen. Fläktmotorn går ju men inte upp på fullvarv så något fel på motorn tror jag inte. Kan det vara kretskortet månne? Hjälpte det något?
MVH Göran
 

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Sv: Fläktproblem Värmepanna

Hej
Jo problemet var att en slang på pannan till utblåset hade släppt, sitter väl nogon givare som styr fläkten där.På slangen och ett test fungerade utmärkt. :DKostnad = lite klurande och tid.
 
Toppen