• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fläktmotor

F

F.d. 55838

Guest
Trumavärmaren är placerad under sängen i vår LMC. Fläkten låter en hel del så min hustru har svårt att sova. Är det fler som är störda av detta eller är det något fel på våran. Hur fixar jag en sprängskiss så att jag ev. Kan byta ut den.

willow

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
14407
Medlemskap
2027
Sv: Fläktmotor

Hadde samme problem i min bobil.(2014-mod.)
Jeg trodde også først at det var viften i Truma'en som var defekt.

Sjekk hvordan Truma'en er festet til golvet i din bobil!
Hos meg var den skrudd direkte i golvet (under dobbeltsengen) uten noe som kunne ta opp vibrasjoner/resonans når den er i drift.
Fikk da en ubehagelig "brumming" som forplantet seg spesielt til området ved sengen. (Midtstilt dobbelseng).
Løste dette enkelt ved skru ut de fire skruene Truma'en er festet til golvet med, for deretter å legge en bit myk skumplast ( typ sitteunderlag) under de fire innfestingspunktene slik at den ble isolert fra golvet.

Høres fortsatt at Truma'en går, men "brummelyden ble borte for godt!
Oppleves som om støyen er redusert med ca. 75 %.

pekke

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11047
Medlemskap
2026
Toppen