• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fläkten

F

F.d. 50174

Guest
Har köpt en Burstner Ixeo 2010. Men hur jag en gör och vrider på alla reglage för fläkten så startar den inte upp. Inget blås alls. En Fiat Ducato...Jag som är kass på sånt, men kanske det är en säkring bara.....Josef
 
F

F.d. 50174

Guest
Sv: Fläkten

Är det någon som vet hur man får tag i en insrultions bok svenska till Fiat Ducato....
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Fläkten

Varsågod!
Slit den med hälsan!
 

Bilagor

  • LUM_X250_SE.pdf
    3,6 MB · Visningar: 199

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Fläkten

hade liknande problem med min burstner 99, det var styr relät som pajat, sitter bakom hanskfacket ,orsaken till det var att fläktmotorn gick för tungt (lagerfel)
det blev till att byta på garantin
 
J

Jimbo

Guest
Sv: Fläkten

Ja se upp med fläktarna på äldre Ducato. Har iaf 2 exempel där bilens kupé börjat ryka (kabelbrand) och i ett fall smält ner hela instrumentbrädan. (Detta va iofs transportbilar men det är ju samma prylar i husbilarna)

Så går säkringen eller fläktmotståndet..kolla fläktlagren!!!
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50174

Guest
Sv: Fläkten

Jimbo skrev att man ska se upp med äldre Ducato,,, min är från 2010
men nu är den igång...hostatde till så starta den igen dom jag köpte den av menar att det kunde vara någon is eller nåt som gjort det,,, min står ute på vintern...J
 
J

Jimbo

Guest
Sv: Fläkten

Mitt inlägg var i största allmänhet. Kupéfläkten avses.

Troligtvis har du en säkring som löst ut. Har du elektroniskt styrd fläkt i din (klimatanläggning)?
Har du otur kan det då kanske även handla om styrdonet eller glappkontakt.
 
Toppen