• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fjärrstyra dator

Kronvall

HBK Medlem
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2025
Någon som har ett tips på app/program för att fjärrstyra en dator över internet.
Båda datororna har windows 8.
Har sett att det finns fjärrhjälp i windows, har dock inte testat det ännu.
Det måste var lätt för mottagaren att starta/godkänna extern hjälp.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Fjärrstyra dator

Brukte tidliger VNC til kundesupport for enkelte kunder, VNC server på kundens PC og klient hos meg. I noen tilfeller valgte vi Microsoft remote desktop. Begge deler var før windows fjernhjelp ble tilgjengelig, denne fungerer litt forskjellig fra de to andre ved at kunden aktivt må gokjenne hver oppkobling og det må foregå en dialog på forhånd via web. En annen fordel er at fjernhjelpen er standard i windows. Om du har en microsoft konto så kan du lese om denne løsningen på Help someone with a computer problem using Windows Remote Assistance - Windows Help

F

F.d. 4220

Guest
Sv: Fjärrstyra dator

Håller med lenandera. Teamviewer är det jag använder för just det.

Mycket lättanvänt.

//Stefan

Toppen