• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fjärrkontrollen till billarmet

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Idag åkte jag på världens blåsning :mad:

Mitt 10 år gamla billarm hade låst sig i ett halvår men när jag fixade med bilbatteriet i måndags så kickade larmet igång igen. Men det hade tappat kontakten med fjärrkontrollerna.

Jag gissade att det skulle ta 5 min att fixa till. Beställde tid hos larmfirman, åkte dit idag och fick programmerat om 3 fjärrkontroller. Teknikern vred på startnyckeln 5 ggr, väntade i 30 sek, tryckte sedan på båda knapparna på de tre fjärrkontrollerna (en i taget). Total tid 2 min.

Det kostade 3*150:- = 450:-, dvs 13.500:- / tim :mad: Aldrig mer den larmfirman.

:) Det är tur att jag lärde mig förfarandet så jag kan byta batteri själv i framtiden. Bra att veta när det är dax för larmet till husbilen.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Fjärrkontrollen till billarmet

Av metoden att döma gissar jag att du har en Volvo??
Har du i så fall tittat i instruktionsboken. Där stod hur man skulle göra, åtminstonde på tidigare årsmodeller.
Det är möjligt att andra larm ochså använder sig av denna metod.
Jag har haft fel förr.
:D
//W
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Fjärrkontrollen till billarmet

Det finns inget rätt o fel ... bara mer eller mindre bra.

Bilen, som för övrigt har använts som husbil, är en Mazda MPV -00. Larmet är Defa och insatt i efterhand. Men nu kan jag. (Jag betalade bara 300:) :D
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.789
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Fjärrkontrollen till billarmet

Hej Wizard!
Vaa? det "tarvar" en förklaring.
Mvh.


Av metoden att döma gissar jag att du har en Volvo??
Har du i så fall tittat i instruktionsboken. Där stod hur man skulle göra, åtminstonde på tidigare årsmodeller.
Det är möjligt att andra larm ochså använder sig av denna metod.
Jag har haft fel förr.
:D
//W
 
Toppen