• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fjärrkontroll från Kina

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.391
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
CE-märkning skall ju garantera att grejerna är testade & godkända att användas inom EU. Men inte ens detta kan man lita på i dag. Det finns kinesiska tillverkare som rutinmässigt CE-märker sina produkter utan att dom fått ett godkännane för detta från EU.
Precis så. Men CE på produkten från Kina kan betyda China Exchange. Vid tillsynsärende kan då oseriösa distributörer, som inte läser (?) produktens tekniska filen,skylla just på det. Man sa att man trodde att det var EUs CE märke. Men även den grafiska utformningen av bägge CE skiljer sig lite ...
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.391
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Sorry, såg inte Pålles inlägg , han har rätt det är inte China Exchange det är China Export. Skillnaden är i E...
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.391
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Du kan se EU CE i Annex XII till medicintekniska direktivet MDD (Medical Devices Directive) 93/42/EEC
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Koppla det du vill styra mellan com och No . Sedan 230v fas på L. 230v nolla på N.
Det är sedan länge utrett, och det är ingen mening att svara på en fråga som ställdes 2013 och som du ser så är det en före detta medlem som är trådskapare som inte läser mer på forumet. Jag vet att tråden är gammal men jag valde att lyfta den då den är lika aktuell idag som då och jag hade skrivet i den tidigare.
 
Toppen