• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fjällvandring i Sälen

lappi

HBK Medlem
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
187
Medlemskap
2026
Hej, vi har tänkt åka till Sälen och fjällvandra en helg i oktober. Är det någon som har några bra tipps? Måste man ta in på camping eller finns det några ställerplatser?

Sv: Fjällvandring i Sälen

Hej Lappi..

Vi var uppe i Sälen och Hundfjället för några veckor sedan.Vi stod på grusparkeringen vid Hundfjällets skidanläggning..jättebra..bakom Stadium, vid vallstugan..toaletterna där vid liftkortsreceptionen var öppna..kanonbra..Sov där 2 nätter , lungt o rogivande härligt att plocka blåbär..Hoppas ni får en trevlig vistelse där..det hade vi..

Dalahälsningar från Smedjebacken Lotta & Stefan

Sv: Fjällvandring i Sälen

kolla med Högfjällshotellet om du kan stå på deras parkeringsplats .Där bör det finnas eluttag för motorvärmare.
Vi vandrade i Sälen för en del år sedan och jag vill minnas att det var ganska stenig terräng.Det kan vara svårt om det blir regn eller snö vilket inte är omöjligt i oktober.
Fjällvandring är toppen.
Lycka till

Eva och Kjell

Tillbaka
Toppen