F
F.d. 59912
Guest
Jag skulle vilja sänka fjädringen på tandemaxlarna bak på våran EuraMobil. Vet någon hur man gör?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det är nog inte längre överhäng än på de längre Eura Mobil.Den höjden du har bak tycker jag behövs med det överhänget, för frigångens skull, vill man ha en låg bil och ändå bra framkomlighet får man nog satsa på helluftfjädring istället
helt plan behövs nog inte men 6-7 cm hade varit bra tror jag. Nu upplever vi det som ett litet problem Tex om man bara skall stanna för en fika och man känner ju att man sitter snett. Om man skall stå en lite längre tid så får msn ta upp framändan väldigt högt medramper och extra klossar.
Kolla med Alko hur många splines bärarmarna behöver flyttas för att sänka bilen till den höjd som du vill ha den, jag tror att man skall ha olika tryck på axlarna, så det kan hända att man måste justera olika på axlarna, beroende på hur det är gjort från början.
Vad blev kostnaden för det?Våran Xli 7850 byte jag till Lesjöfors komfort fjädrar fram från Goldsmith förstärkta som var ok men för stumma!
dom nya höjde bilen ca 2 cm med betydligt bättre komfort
Detta anser jag är bästa alternativet fram höjer ca 5cm, 15000krVad blev kostnaden för det?
6500:- gjordes av Ekeby Husbil & HusvagnserviceVad blev kostnaden för det?