• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Generell fråga Fjädring på tandemaxlar

boanke

FD HBK Medlem
Inlägg
579
Kommun
Laholm
HBK-Nr
29229
Medlemskap
2021
Jag skulle vilja sänka fjädringen på tandemaxlarna bak på våran EuraMobil. Vet någon hur man gör?
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
helt plan behövs nog inte men 6-7 cm hade varit bra tror jag. Nu upplever vi det som ett litet problem Tex om man bara skall stanna för en fika och man känner ju att man sitter snett. Om man skall stå en lite längre tid så får msn ta upp framändan väldigt högt medramper och extra klossar.

Kolla med Alko hur många splines bärarmarna behöver flyttas för att sänka bilen till den höjd som du vill ha den, jag tror att man skall ha olika tryck på axlarna, så det kan hända att man måste justera olika på axlarna, beroende på hur det är gjort från början.
 

boanke

FD HBK Medlem
Inlägg
579
Kommun
Laholm
HBK-Nr
29229
Medlemskap
2021
Kolla med Alko hur många splines bärarmarna behöver flyttas för att sänka bilen till den höjd som du vill ha den, jag tror att man skall ha olika tryck på axlarna, så det kan hända att man måste justera olika på axlarna, beroende på hur det är gjort från början.

japp, jag skall slå alko en signal och dubbelkolla med dem. Tack för hjälpen, ha det gott.
 
Toppen