• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fjäderbyte

F

F.d. 12848

Guest
Det verkar som Fiat byter fjädrar på alla 3 liters motorer,
Jag fick det svaret i dag när jag var på verkstaden

F

F.d. 58636

Guest
Sv: Fjäderbyte

Hejsan.
Jag bara undrar vilka fjädrar, menar du ?

Tack på förhand
/Lars-Åke

F

F.d. 25098

Guest

Förhoppningsvis är det framfjädrarna, 3,0:an väger runt 20 kg extra så om det är riktigt är det välkommet.

Peter.

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Kan du få fram någon form av skriftlig bekräftelse? Jag är på gång att låta byta ut framfjädrarna på vår Carthago (2009).

F

F.d. 55383

Guest

Hej,

Det är samma fel på vår bil också. Jag har bråkat länge om det med Adria. Dem tycker att det är FIAT som skall ta kostnaderna, FIAT säger att dem levererar bilen som Adria beställer. Det var ett jäkla bollande hit och dit. Jag väntar svar från Adria, men det går väldigt trögt, så det är en positiv utveckling då är på gång. Väntar med spänning.

Stefan

Berra

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023

Hej vi har satt nya på vår bil,är också en Carthago,Bengt i Ö-ljunga har ett bra pris för bytte.Det blev stor skillnad på bilen,den blev stadigare både när man kör och står stilla.
Berra

Toppen