• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fixa missfärgad tätningsmassa

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
I en annan tråd som jag inte hittar nu, efterfrågas hur man gör rent tätningsmassan som används exempelvis mellan hytt och resten av husbilen.
Svar: använd rödsprit. (Det går nog med vodka och whisky också, se där en orsak så god som någon att ha med sig en slurk i husbilen.)
:D

P1000381(1).JPG

Före.

P1000382(1).JPG

Efter.
//W

F

F.d. 58689

Guest
Sv: Fixa missfärgad tätningsmassa

Är inte rödsprit för starkt för tätmassan?

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

På trasan som används syns inga spår av tätningsmassa vilket det borde gjort om den löstes upp.
Rödspriten dunstar på några sekunder så den hinner inte lösa upp tätningen.
Men....jag kan ju bara svara för tätningsmassan på min HB.
//W

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej Wizard!
Det låter intressant med rödsprit på tätmassan. på vår är massan lika svart som en smed är som högst når han plockar potatis!!

Ursäkta jag kommer helt utanför tråden vet inte hur jag skall få tag i
dej Wizard.
Min fråga, Jo har du samma problem som jag med att golvet i toan vid golvbrunnen sviktar "mycket" betänkligt samt att golvet blir varmt vid brunnen då gaspannan pytsar ut värme? på vår bil verkar det som att toagolvet bärs upp av varmluftslangen i bilens riktning ej isolerat!
Mvh.
"Ps" genom att skriva så här är där andra som läser & har "skanske" samma problem. " Ds"

På trasan som används syns inga spår av tätningsmassa vilket det borde gjort om den löstes upp.
Rödspriten dunstar på några sekunder så den hinner inte lösa upp tätningen.
Men....jag kan ju bara svara för tätningsmassan på min HB.
//W

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Hej Wizard!
Det låter intressant med rödsprit på tätmassan. på vår är massan lika svart som en smed är som högst når han plockar potatis!!

Ursäkta jag kommer helt utanför tråden vet inte hur jag skall få tag i
dej Wizard.
Min fråga, Jo har du samma problem som jag med att golvet i toan vid golvbrunnen sviktar "mycket" betänkligt samt att golvet blir varmt vid brunnen då gaspannan pytsar ut värme? på vår bil verkar det som att toagolvet bärs upp av varmluftslangen i bilens riktning ej isolerat!
Mvh.
"Ps" genom att skriva så här är där andra som läser & har "skanske" samma problem. " Ds"

Vi har inga problem med toalettgolvet. Är det inte skönt med golvvärme??
:D
Vad har du för husbil?
Kontaktuppgifter till mig finns under min profil. Du kan alltid maila mig.
//W

Toppen