Sv: Fiskeforum ?!
Tänker här avleda uppmärksamheten på alla stora fiskefångster men kommer tyvärr nämna två företagsnamn vilket kanske är emot reglerna men jag chansar mina kollegor får väl radera. Jo till saken, eftersom jag bor i Vargön så hade vi för några år tillbaka i tiden en järnhandel med en stor fiskeavdelning som var känd över halva Sverige den försvann med affärens upphörade efter några turer. En ny sport och fritidsaffär öppnades i Vargön av tidigare föreståndare av fiske avdelningen, men dock inga fiskeutrustningar p.g.a. något avtal. Affären flyttades efter en brand till Vänersborg och jag har glömt att den existerade, jag har inte tyckt att namnet har varit tilltalande den heter "SNÄJK" med en stor gädda och en ål på reklamen, men i dag besökte jag dem i hopp att de skulle ha de där röda kulorna som alla andra får fisk på, jag kom in i affären och fick en mindre "skock" jag har aldig sett något liknande i mängd med fiskegrejer. Gamla järnhandeln var en smutt i förhållande till detta jag hittade stället med "Bajt" men där blev det genast svårt att välja bland alla färger och nyanser. Nåväl på väg ut hittade jag de där ringklockorna man har på spöt vad jag nu har för nytta av dem? men sen råkade jag slänga blicken på alla metspön och där var ett 10 meters för 299:- och jag som såg att Hobbex sålde ett 16 meters för 99 900:- jo det är sant det blir ju 6 243:-/metern och detta blir ju 2:99/ Metern vikten var 1.4 kg och 16 metarn var 1.3 kg så det var bara längden och val av material som skiljer, jag har inte glömt farbrorn som stod vid sidan av mig på fisketävlingen i Åmål förra året och tog fram 10 metarn och tog en brax på 3kg utanför våran räckvidd, men i år skall han få se. Ja jag blev förvånad att denna affär har legat där 7 km från mig med alla fiske grejer utan min vetskap. Jag tror de finns på internet. Om de är billiga vet jag ej men tänk alla onödiga fiskegrejer man kan köpa.