• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiske i fjällen efter Öring och Röding

Status
Stängd för vidare inlägg.

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Jag fortsätter på den inslagna linjen att försöka öka suget efter fisket här på hemsidan. Kom just hem från fjällen efter ett fantastist fint fiske. Det blev mest Öring men även Röding landades också. Fjällfiske är något jag verkligen vill rekommendera. Har ni problem med myggen så prova ett medel som heter MyggA. Efter att jag börjat använda det har jag inga problem alls. Lokala varianter typ "Krabbsaltar-Stinas kvacksalva" och liknande medel har aldrig fungerat på mej.
Jag lägger ut ett par bilder så hoppas jag det rycker till lite extra i fisketarmen. Tyvärr blev väl inte kvalitén den bästa. Linsen hade fått lite fukt på sig.

Så... Nu så är fisken väl nedfryst och väntar på att bli antingen grillad eller gravad. :):):).
 

Bilagor

  • P1030267.JPG
    P1030267.JPG
    3,2 MB · Visningar: 6
  • P1030280.JPG
    P1030280.JPG
    3,3 MB · Visningar: 2
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Fiske i fjällen efter Öring och Röding

Tyvärr så hamnar mina flugor mest i buskarna bakom mig så det blir inget att bita i när linan väl hamnar en tre fyra meter ut i vattnet.

Men visst blir man impad när man ser någon som kan hantera ett flugspö.

(det retfulla är att det verka vara mera "givande" med fluga än med det mera bekväma bottenmetet.)
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Fiske i fjällen efter Öring och Röding

Tyvärr så hamnar mina flugor mest i buskarna bakom mig så det blir inget att bita i när linan väl hamnar en tre fyra meter ut i vattnet.

Men visst blir man impad när man ser någon som kan hantera ett flugspö.

(det retfulla är att det verka vara mera "givande" med fluga än med det mera bekväma bottenmetet.)

Det enda som gäller är träning. Själv har jag stått mycket på gräsmattan hemma. Ofta får man lite spydiga kommentarer som "Får du någon fisk?" "Jag tränar på flugfiske" svarar jag då. Ibland kommer det tillbaka "Jasså, får du några flugor då?" Det är sån't man får stå ut med. Någon frågar vad det viktigaste egenskapen en flugfiskare ska ha. "Konsten att kunna klättra i träd" är mitt svar eftersom man ofta missar i avståndsbedömningen bakåt. Här ned följer några alster får att öka fiskesuget. Ha nu en skön lördagskväll !! Det tänker vi ha !!
 

Bilagor

  • P1030306.JPG
    P1030306.JPG
    3 MB · Visningar: 1
  • P1030307.JPG
    P1030307.JPG
    2,1 MB · Visningar: 0
  • P1030308.JPG
    P1030308.JPG
    3,2 MB · Visningar: 1

Thomas

HBK Medlem
Inlägg
170
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
3344
Medlemskap
2024
Sv: Fiske i fjällen efter Öring och Röding

Jag försökte fiska med fluga förra året. I augusti tänker vi åka mot Lofoten sitter och letar efter ställen att fiska uppe i fjällen. Ha ni tipps var jag kan fiska? eller är det som svampställen man håller det hemligt.
hälsningar thomas
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Fiske i fjällen efter Öring och Röding

Jag försökte fiska med fluga förra året. I augusti tänker vi åka mot Lofoten sitter och letar efter ställen att fiska uppe i fjällen. Ha ni tipps var jag kan fiska? eller är det som svampställen man håller det hemligt.
hälsningar thomas

Eftersom ingen vill visa sina svampställen så får väl jag göra det. Här kommer en bild från ett av mina ställen.:):):):)

Nej, ärligt talat..Eftersom du är på väg mot Lofoten så besöker du knappast Funäsdalen. Det enda området i fjällvärlden som jag känner till. Mitt tips är att du skaffar dig material över tänkta fiskevatten från turistbyrå eller liknande på det område du tänker besöka.
 

Bilagor

  • P1030318.JPG
    P1030318.JPG
    3,1 MB · Visningar: 1
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen