• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Finska vintertäcket

F

F.d. 50218

Guest
hejsan
Vet någon om det går att beställa finska vintertäcket fortfarande?
 
F

F.d. 30455

Guest
Sv: Finska vintertäcket

Var inne på deras hemsida och kikade. Det verkar som om täckena är specialanpassade för rutan och fronten på bilen bara, om man inte specialbeställer...
Jag har en Burstner helintegrerad som är 9,2 m lång. Jag har fundering på att ha den ute på gården i vinter och skulle då vilja hitta ett täcke/skydd som täcker hela bilen (som skydd mot regn och snö). Någon som har en aning om var jag får tag på den storleken?
/Magnus
 

rocketer

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
13636
Medlemskap
2024
Sv: Finska vintertäcket

Var inne på deras hemsida och kikade. Det verkar som om täckena är specialanpassade för rutan och fronten på bilen bara, om man inte specialbeställer...
Jag har en Burstner helintegrerad som är 9,2 m lång. Jag har fundering på att ha den ute på gården i vinter och skulle då vilja hitta ett täcke/skydd som täcker hela bilen (som skydd mot regn och snö). Någon som har en aning om var jag får tag på den storleken?
/Magnus

Varför inte bygga en modell pergola med täta reglar i taket mot snöfickor och sedan dra lastbils pressar över, byggt det själv och fungerar bra. Om det uppstår en reva i pressen utav någonting så går det inte att riva upp det ändå.
 
F

F.d. 50218

Guest
Sv: Finska vintertäcket

Har skickat en beställning men inte fått nåt svar från dom.
Så känner du dom får du gärna kolla om min beställning kommit fram.
Mvh johnny
 

mlundqvi

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Täby
HBK-Nr
15207
Medlemskap
2024
Sv: Finska vintertäcket

Hej. Jag la en beställning i början på Augusti förra året. Hörde inte ett ljud. Mailade och ringde. Efter över en månad damp leveransen ned. Blev inte besviken. Magnus
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.631
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Finska vintertäcket

Vintertäcke därifrån kan jag förstå men undrar över sommartäcket. Fungerar det inte bättre att hålla värmen ute med ett täcke som är silverfärgat typ folie även på den sida man har utåt?
 
F

F.d. 55337

Guest
Sv: Finska vintertäcket

Vintertäcke därifrån kan jag förstå men undrar över sommartäcket. Fungerar det inte bättre att hålla värmen ute med ett täcke som är silverfärgat typ folie även på den sida man har utåt?


Vårt täcke var blått på ena sidan och silver på andra sidan. Beroende på årstid valde vi vilken sida som skulle vara utåt eller inåt, fungerade perfekt.
/Birgitta
 
Toppen