• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Isolertäcke Adria

F

F.d. 50247

Guest
Hej
Är det någon som kan tipsa om utvändigt isolertäcke för vinterbruk till en Adria Vision -10??
 
F

F.d. 50247

Guest
Sv: Isolertäcke Adria

Bussigt med alla tips,,skall kolla upp dem..Tack så mycket:)

När det gäller det "Finska vintertäcket" vet du om tillverkaren har sparat måtten på tidigare beställningar??..Såg lite i tidigare trådar att du har kontakt med dem, tyvärr kan jag inte finska, så jag chansar med dig..Det lär nog bli det täcket då det verkar vara väldigt bra..
 
Senast redigerad av en moderator:

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.425
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Isolertäcke Adria

Sparade bilden (se nedan!) med de måttuppgifter han vill ha i samband med beställning. Har för mig att Du har speglarna i underkanten av sidorutan, vilket betyder att Du då bortser från den övre infällningen och anger hela sträckan från A till B. Glöm ej heller att ange färg.
MittaMalli.jpg
//Kjell
 
F

F.d. 17941

Guest
Sv: Isolertäcke Adria

Hej Vision 10
Jag köpte det från Bil tema för två år sedan.
Vi har en Adria corall 660, den står nere på Södertörn om vintern.
Under den tid vi haft överdraget har det funkat utmärkt. Vill du se hur det ser ut , pingla på en signal till mig, så kan vi åka dit och titta får du se med egna ögon.
Totte 04.
 
F

F.d. 50247

Guest
Sv: Isolertäcke Adria

Hej Kjell ..Jätte snällt med all info ,jag hör av mig personligen ang hjälp med täcket..
Jobbar på ambulansen så det är lite svårt med att höra av sig normala tider..Totte 04,,stort tack för hjälpen, återkommer gärna till dig..Härligt med lokal hjälp ochså..:)
 
J

Jarmo

Guest
Sv: Isolertäcke Adria

Hej!
MASA-SKYDD TÄCKE, det Finska vintertäcket är nog bland det bästa du kan köpa till din husbil. Har en själv och är så nöjd. Hans hemsida är även på Svenska. Han har en Svensk husbilskompis som granne som hjälper, om det skulle vara några oklarheter. (Lämna kontakt uppgifter) Han säljer också på Elmia mässan, så han kan nog lite Svenska också. Han vill sälja och skulle vara mäkta förvånad om han inte har mallar till det flesta bilar man kan tänka sej.

Det enda som är lite jobbigt med täcket, att det inte är helt lätt att få tillbaka in i påsen igen. Felet, om man nu kan säga så är det höga kvalitet, tyget är lufttät. Fösta gången är det som att försöka få in en spärrballong i påsen.
Men har kommit på att jag viker täcket i mitten en gång (lång sida) och rullar ihop det sakta, så funkar det.

Glömde nästan att ena sidan är alltid silver färgad, perfekt i sommar hettan. Det är bara vända om sida.

MVH: Jarmo
 
Toppen