• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Finlandssvenskar

Egil 84

HBK Medlem
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
84
Medlemskap
2026
Skulle vara roligt att veta om det finns fler Finlandssvenskar med i husbilsklubben.
Har också sett att det finns inresserade från Finland som varit in på hemsidan och det
tycker jag är trevligt, här tror jag att Ni kommer att finna mycket intressant att läsa.
Jag har funderingar på att framöver kunna ordna en träff i Finland tillsammans med
Finlandssvenskar i Finland. ( det finns en minuritet i Finland med svenska som modersmål)
Själva kommer vi från Österbotten ( Malax o Lappfjärd)
Skulle det finnas intresse av att göra en resa i den svenska delen av Österbotten och
bekanta sig mera med dess svenska historia.??

:wub: :wub: :wub:

Senast ändrad:
F

F.d. 6095

Guest
Sv: Finlandssvenskar

Hej alla i husbilsklubben!

Vi är en familj från Österbotten som är påväg att bli medlemmar. (betalade in avgiften förra veckan, så vi väntar bara på medlemsregistrering) Vi har bekantat oss med hemsidan och det verkar intressant. Är roligt att få på sitt eget modersmål läsa och ta del av andras likasinnande erfarenheter och intresse. Vi ser framemot många trevliga stunder med "gänget" i klubben.

Nu snöar det här i Österbotten och vi har varit ute på blankisen hela dagen!! Bastun väntar och vi har fått oss rejält med frisk luft idag!

Vänliga hälsningar från Finland och familjen Holmqvist!

F

F.d. 52909

Guest

Hej där...vet inte om jag kan räknas till den skaran, kanske inte gills om man är född i Sverige utav finska föräldrar? :confused: Men en resa i Finland skulle vara intressant, sambon "tjötar" rätt så ofta att hon vill dit, själv har jag bara varit där ett fåtal gånger. Senast var när jag var en 15-16 år, så det är nog dags snart igen . :yes:

....jho, glömde ju nästan....Välkomna till klubben ! :)

Mvh

Senast redigerad av en moderator:

Gert8

FD HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024

Ni alla ska vara hjärtligt välkomna till Husbilsklubben.

Kanske vi besöker bekanta som har stuga på Hotskär om det passar in i sommar.
Blir det en träff Finland så blir det säkert intressant för många.

Hälsningar från Barbro och Gert

F

F.d. 52908

Guest

Hej
Nu blev min sambo glad. Hon kommer från finlandsvenska Borgå skärgård, där vi har varit många gånger. Där förstår jag ju också vad man säger. Genast några mil norrut talar man finska, men det klarar hon, och det är ett trevligt land att åka i.
Sören o Essie

Lasse-125

FD HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024

:spinny: :spinny: Hej! Egil o Gunilla!
Nyss hemkomna från ett stormigt västsverige (välbehållna) måste man ju in och kolla vad som händer under markisen.Vi hade tagit med oss laptopen och det nyinköpta trådlösa uppkopplingen.Men gjorde samma misstag som Håkan glömde pincoden hemma.Skillnaden var att vi hade inte någon son att ringa till och få hjälp.Så kan de va ibland. Nu till ämnet,som Ni redan vet så är vi klart intresserade av en eventuell träff i Finland.Vi är ju inte några Finlandssvenskar .Men hoppas att de går bra ändå.

:spinny: Mvh Siv oLasse:spinny:

Egil 84

HBK Medlem
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
84
Medlemskap
2026

Självklart Lasse ser vi framemot att få visa Er Finland.
Jag hoppas att detta kan bli av i sommar, håller på
med planeringen.

Toppen