• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Figeholm

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
2007-08-25
På torsdagen när vi packade husbilen kom HBK 37 körande fram till oss för att säga hej. Mycket trevligt att hälsa på klubbkamrater innan vi hade kommit iväg. Resan till Oskarshamn gick bra och vi körde ut till kajen där några HBK kamrater hade parkerat. Vi hade det mysigt tillsammans i det fina vädret. Vi kände oss nästan som på kontinenten när vi satt där på kajen i den nästan varma augustikvällen och njöt.

Dagen efter bar det så iväg till Figeholm, en resa på ca 2 mil. Vi åkte i långsam takt för att alla skulle hinna med. Vi fick ett varmt välkomnande när vi anlände till denna vackra plats. Våra värdar gick igenom helgens program och det lät mycket trevligt. Lite ändringar blev det under helgen men allt blev till det bästa.

Vi backade in husbilarna efter träffvärdarnas anvisningar och var snabbt ”hemma”. Vi plockade ut våra bord och stolar och satte dom framför husbilen som alla andra hade gjort och gick runt och hälsade på våra gamla och nya vänner.

I ett underbart väder på eftermiddagen åkte vi på en charmig båttur ut i skärgården med en mycket trevlig guide. Det var en pontonbåt med plats för 10 passagerare som tog oss runt ut bland en del av öarna. Det var en rundtur på ca en timme som vi alla njöt mycket av, och många andra efter oss.

Senare på kvällen dukade vi långbord i regnet, som sedan upphörde, och hade en mycket trevlig och glad kväll tillsammans.

Lördag var det busstur för dom som ville göra ett besök i underjorden. Alla var mycket nöjda med den turen. Pontonbåten gjorde också några turer med flera nöjda deltagare.

Vädret var soligt men lite blåsigt vilket inte störde oss som älskar att vara utanför husbilarna.
Dagen förflöt i ett skönt, slappt tempo i väntan på kvällens kräftskiva.

Vi gick gemensamt upp till lokalen där vi skulle festa på våra kräftor och diverse drycker. Det bjöds på en ljuvlig Janssons frestelse samt köttbullar och prinskorv. Ostbricka fanns också med. Vi åt och drack, sjöng och dansade och hade ”gôrsketakul”, ett uttryck jag har lärt mig i Borås!

Efter några roliga timmar inomhus så fortsatte festen utomhus. Att vi hade verkligen kul och trevligt behöver jag väl knappast nämna.

Under helgen så fanns det också en ”fiskeskola” som var mycket uppskattad. Om eleverna inte lyckades nu så kan jag skvallra om att vissa fångade mycket fisk nästa helg.

Söndag var det dags för avvinkning. Det känns alltid lika tråkigt att skiljas från alla husbilskamrater som vi umgåtts med under helgen.

Som avslutning vill vi säga ett varmt tack till er som ordnade denna fina, "goa" träff som alla är så nöjda med. Vad vi har förstått så kommer den att återkomma nästa år igen, vilket gläder oss mycket.

Många tack från
Eva & Hasse

100_0449.JPG

100_0453.JPG

100_0493.JPG

100_0494.JPG

100_0502.JPG
 
F

F.d. 13513

Guest
Sv: Figeholm

Hej vi är ett par nya medlemar som bor i Figeholm. Vi har med. nr 886 och har en Burstner I 575 årsmodl 99. Vi tyckte det var trevligt att ni valde Figeholm . mvh SIVBRITT o KALLE.
 
Toppen