• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fiatkontakt

Her&Hei

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
10745
Medlemskap
2025
Hej.
Jag har ägnat en hel dag åt att hitta ett telefonnummer eller epost adress till Generalagenten för Fiat Sverige.
Totalt omöjligt. De telefonnummer man hittar saknar abonnent.
Jag äger en Iteneo DB 740 med en Fiat Ducato 3.0 l motor och automat Jag behöver ställa två viktiga frågor.
Någon som vet hur man får kontakt ?

PL 8

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2025
Leta efter Astara Ital Sweden AB. Men som privatperson lär du inte få något svar från dem.

Hogman

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
44443
Medlemskap
2025
Nu vet jag ju inte vad frågan handlar om men är det en teknisk fråga torde väl Forsbergs ha koll på det? Dom är ju ändå auktoriserade för just Fiat, och dessutom närmast dig...
Min erfarenhet är att generalagenter sällan svarar på frågor utan hänvisar bara till återförsäljare..

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Hej.
Jag har ägnat en hel dag åt att hitta ett telefonnummer eller epost adress till Generalagenten för Fiat Sverige.
Totalt omöjligt. De telefonnummer man hittar saknar abonnent.
Jag äger en Iteneo DB 740 med en Fiat Ducato 3.0 l motor och automat Jag behöver ställa två viktiga frågor.
Någon som vet hur man får kontakt ?
Varför ställer du inte frågorna här? Med tanke på din drivlina misstänker jag att du får bättre svar här än hos en dessutom ny generalagent, om du får svar alls där.

Her&Hei

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
10745
Medlemskap
2025
Varför ställer du inte frågorna här? Med tanke på din drivlina misstänker jag att du får bättre svar här än hos en dessutom ny generalagent, om du får svar alls där.
Jo det är kanske bästa idén att fråga i detta forum.
1. I min enfald trodde jag att Fiat var ett etablerat märke i Sverige men min erfarenhet i sommar får mig att tvivla.Reservdelar i Sverige verkar vara bristvara, minsta pryl måste beställas från Italien med långa och onödiga väntetider.
2. Tyvärr har jag behövt anlita bärgare ett par gånger i Sverige och fått likvärdiga kommentarer från bärgare och bilmekaniker, " hur långt har den gått ?, jaha inte 15000 eller mer" . På min fråga varför denna kommentar får jag svaret att det är inte frågan om utan när det blir totalras på Robotautomaten. Min fråga till Fiat skulle då vara vad jag kan göra utöver service för att undvika totalhaveri.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
1. I min enfald trodde jag att Fiat var ett etablerat märke i Sverige men min erfarenhet i sommar får mig att tvivla.Reservdelar i Sverige verkar vara bristvara, minsta pryl måste beställas från Italien med långa och onödiga väntetider.
2. Tyvärr har jag behövt anlita bärgare ett par gånger i Sverige och fått likvärdiga kommentarer från bärgare och bilmekaniker, " hur långt har den gått ?, jaha inte 15000 eller mer" . På min fråga varför denna kommentar får jag svaret att det är inte frågan om utan när det blir totalras på Robotautomaten. Min fråga till Fiat skulle då vara vad jag kan göra utöver service för att undvika totalhaveri.
Om du beslriver vilka problem du har haft kommer du förmodligen att få både länkar och förslag till åtgärder ganska snabbt.
Även frågorna som du tänkte ställa till generalagenten kan du lugnt ställa här!

Senast ändrad:

KawaMal

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2025
Att det per automatik skall bli totalras på "robotautomaten" efter viss körsträcka är struntprat. Men den kräver lite tillsyn, kontroller och omvårdnad.

Underhåll av FIAT Comfortmatic växlingsrobot

Toppen