Sv: Fiat vs Peugeuot vs Renault vs Citroen?
Tack alla! Känner mig fortfarande förvirrad, men det kanske klarnar så småningom. Jag försöker också lista ut varför t ex en Peugeut med stor motor kan ha maxlast 3100 kg, men en Fiat med (vad jag kan förstå) jämförbar motor har 3500 kg. Det blir ju viss skillnad!
Ska leta bilar utan min man i veckan och skulle gärna vilja veta lite mer!
..
Lycka till i letandet - har själv suttit vid datorn 2-3 timmar varje dag i snart 2 månader och letat info om HB.
Från början lärde jag mig nåt nytt varje dag - nu är det nåt nytt varannan dag ungefär.
Då är det skönt att ibland som omväxling att åka runt bland HB-handlarna i stan och fråga och diskutera.
Blocket och en del HB-handlare har varit till stor hjälp. Tyvärr - inte alla som vill svara på mejl - många "snackisar" vill bara prata i telefon. Jag vill ha lite grund att stå på först och sen kunna prata om det i telefon eller helst IRL.
Har snart utnyttjat alla bekanta och bekantas bekanta

för att få se olika varianter och få för- och nackdelar med olika saker.
Sen har man ju också sin andra hälft att diskutera med - och vi är inte alltid överens.
Mycket bra också att ha
olika forum som tex detta och kunna ställa "nybörjarfrågor" utan att skämmas alltför mycket - man får ju oftast BRA svar.
U-soffa är tydligen inte alltid att föredra - jag pendlar varje vecka mellan olika alternativa Märken/modeller/chassin och bodelslösningar.
Just nu lutar jag åt en mindre körglad "plåtbil" med relativt stark motor typ Pössl - men det gör inte hustru!
Lycka till i HB-letandet!