• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fiat servicekampanj

Magnus o Irene

HBK Medlem
Kommun
Tierp
HBK-Nr
1659
Medlemskap
2025
Hej alla Fiat-ägare
Fick igår ett brev från Fiat Sverige som uppmanade mig att ta mig till en godkänd Fiatverkstad för att kostnadsfritt utnyttja servicekampanjen och kontrollera o åtgärda problemet.
Ingen info om vad problemet är. Är det allvarligt,vågar jag köra vidare?
Finns ingen mailkontakt till Fiat.
Vill inte åka 10 mil utan att veta vad i problemet består
Husbilen en Kabe 2007.
Är det flera Fiatägare som har fått liknande brev?
Magnus J

F

F.d. 25111

Guest
Sv: Fiat servicekampanj

På min -09:a var det problem med reservhjulet som kunde skaka loss.

Troligen detsamma för din. Ring till en auktoriserad FIAT-verkstad och ha chassienummret tillhands, så kan dom slå in det på datorn och ge besked.

Donna

G

Göran & Carola

Guest

Jag har också en 2007,a men har inte fått något brev. När jag går in på Fiat,s hemsida och kollar om det finns någon recall på min bil, så står bara att min bil är OK.

F

F.d. 25401

Guest

Hej.
När vi köpte vår husbil hösten 2011 privat så blev vi av förre ägaren informerade om att det läckte in vatten genom venilationen på motorhuven. Bilen är en LMC Liberty, Fiat Ducato 2,3 JTD 2007, uttagen 2008. Hade gått 2100 mil.
Han sände med ett,en av plastpresenning tillpassat stycke att lägga över motorhuven så att vatten inte ska rinna ner på motorn. Konstaterade ganska snabbt att trots plastskynke så samlas det vatten i ihåligheter uppe på "topplocket", så jag blir inte klok på var egentligen vattnet kommer ifrån och har därför blivit tvungen att täcka även topplocket med plast.
Vill gärna veta om någon annan råkat ut för detta, och i så fall vad ska man göra åt detta. Tycker att Fiat borde åtgärda detta.Tackar på förhand detta förträffliga forum som brukar ha svar på de flesta frågorna.:music-icon:
mvh sunearthur

Bilagor

• 007.JPG
    007.JPG
    532,2 KB · Visningar: 3
  • 003.JPG
    003.JPG
    523,4 KB · Visningar: 2
  • 005.JPG
    005.JPG
    672,1 KB · Visningar: 3
  • 006.JPG
    006.JPG
    612,3 KB · Visningar: 2
F

F.d. 25111

Guest

Det kan bero på att ditt chassi inte omfattas av just detta recall.

Donna

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Hej.
När vi köpte vår husbil hösten 2011 privat så blev vi av förre ägaren informerade om att det läckte in vatten genom venilationen på motorhuven. Bilen är en LMC Liberty, Fiat Ducato 2,3 JTD 2007, uttagen 2008. Hade gått 2100 mil.
Han sände med ett,en av plastpresenning tillpassat stycke att lägga över motorhuven så att vatten inte ska rinna ner på motorn. Konstaterade ganska snabbt att trots plastskynke så samlas det vatten i ihåligheter uppe på "topplocket", så jag blir inte klok på var egentligen vattnet kommer ifrån och har därför blivit tvungen att täcka även topplocket med plast.
Vill gärna veta om någon annan råkat ut för detta, och i så fall vad ska man göra åt detta. Tycker att Fiat borde åtgärda detta.Tackar på förhand detta förträffliga forum som brukar ha svar på de flesta frågorna.:music-icon:
mvh sunearthur

Du kan läsa här. Mer finns att läsa om du söker på "sållet"

http://www.husbilsklubben.se/forums/t25230/

kråkekull

HBK Medlem
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
9462
Medlemskap
2025

Vi har en recall på våran som är en -04.
I vårt fall är det bromsslangarna fram som löper risk att klämmas eller skavas sönder.
Beskedet jag fick från "vår" Fiat-verkstad är att antingen byts slangarna och distanser monteras, eller monteras endast distanser som förhindrar skada. Beror på skicket på slangarna.

//Jörgen

Toppen