• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fiat`s comort-matic växl. igjen.....

F

F.d. 55528

Guest
Sv: Fiat`s comort-matic växl. igjen.....

Har kört drygt 5000 mil med min Solano 2012 och 150 hk motorn. Inga som helst problem. Fungerar kanonbra, är mycket nöjd.
Man måste dock ha i åtanke att det i grunden är en vanlig låda med koppling (lameller) när man kör. T.ex vid kökörning, och anpassa sitt körsätt, inte ligga och slira på lamellerna...

/TommyQ

R

Rolfevert

Guest

Tips till dom med helintegrerad och robotlådan är att se till att dörren är ordentligt stängd dvs att varningalampan för öppen dörr i instrumentet slocknar . Annars kan robotlådan uppföra sig konstigt åt bla lägga in neutralen vid backning.

Egendomligt! Jag skall lägga det på minnet om det händer igen!
Dock är det nog mest märkligt att inte fiats s.k. Experter kände till, eller tipsade om detta?
Rolf

F

F.d. 53001

Guest

Hej menar du att förarna kör utan aut inkopplad annars skall lådan sköta växlingen kör du på aut har det ingen betydelse hur många förare

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

En må justere litt på kjørestil med automatisert låda. Viktigst er å aldri justere farten med bremsene! I kø slipper du på en luke før du tartar i gang og kjører så langt du kommer før du stopper helt. Bremser du litt mens du gasser litt så brenner du lameller, dette er den sikreste måten å drepe koplingen på. Resten av lådan er en manuell.

R

Rolfevert

Guest

En må justere litt på kjørestil med automatisert låda. Viktigst er å aldri justere farten med bremsene! I kø slipper du på en luke før du tartar i gang og kjører så langt du kommer før du stopper helt. Bremser du litt mens du gasser litt så brenner du lameller, dette er den sikreste måten å drepe koplingen på. Resten av lådan er en manuell.

Glöm bort att Du har en vänsterfot så undviker Du ovanstående problem!
Rolf

Toppen