• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fiat maxi-chassi 3,0

susanne

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
3647
Medlemskap
2025
Har för mig jag läst att man kan höja totalvikten på detta chassi till 4250,Min bil är svensksåld. vad behövs då för intyg om det är möjligt.sussi

BerntMgn

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2025
Sv: Fiat maxi-chassi 3,0

Hej, Har samma bil o vid nyligen gjord vägning konstaterade jag att den vägde 4001 kg normalpackad.(Vad den väger hem fr Tyskland vågar jag inte ens tänka på HaHa). Men din fråga var ju om man kan höja totalvikten. Mycket är skrivet om detta i vårt forum. 1: kontakta din handlare o begär ett intyg. Visar vad din bil kan vägas upp till idag. Sen kan det handla om mycket slantar för Starkare fjädrar, bättre bromsar o kanske byte till 16" hjul. Eller ett annat alternativ är att slänga ut all onödigt typ bra o ha grejer, som oftast aldrig kommer till användning.

HaDe o Grattis till en fin bil.

Toppen