• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motor Fiat Kamrem 2,3 -2015

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Hej, är det någon här som bytt kamrem själv?
Jag skulle bli glad för kontakt.

Mvh. Lasse
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.662
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Skaffa tunna och bra arbetshandskar och behåll dem på hela tiden. Knogarna far illa annars!
På vår 2006a var det enormt trångt och kåpan över kamremmen var i ett stycke., dva den var innan jag fått bort den. Jag blev tvungen kapa ett litet hörn för att öht få dän kåpan. Annars är principen rätt given, palla under motorn, ta bort motorfästet, sänka motorn och lossa kåpan för att komma åt resten.
Motorn i din 2015 är ju i grunden samma men förhoppningsvis har Fiat ändrat på kåpan. Dessutom har du ett nyare chassie , kanske bättre plats?
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.275
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Inte riktigt svar på din fråga men i samma ämnet. Hur ofta ska man byta kamrem? Min husbil FIAT har gått bara 2400 mil
vart 5e år är väl det som blir det som gäller husbil eftersom miltalet, vilket jag tror är 12000/18000 mil beroende på modell, sällan blir det som uppnås först på en husbil.
 
Toppen