F
F.d. 2621
Guest
Sent ska syndaren vakna !
Till midsommar levererades vår nya husbil - på Fiat Multijetchassi 3,0 - under stor stress och osäkerhet om hur allt skulle vara med funktioner, utrustning, manualer, dokument osv.
I dag är jag en av dom som hoppas på att få problemen med vatteninträngning i motorrummet åtgärdat av någon, som känner ansvar för detta. Snart ska vi väl få igång vår gemensamma aktion mot berörda återförsäljare och Fiat, något som känns allt viktigare för varje dag som går. Det här ligger ju som en trist glädjedödare över allting.
Bland underlag som följde med bilen vid köpet fanns ett blad - på tyska - med rubriken GARANTIE - som säger att husbilen har tillverkats enligt "alla kvalitetskrav" utan konkret specifikation vilka dessa kan vara. Dessutom medföljde ett litet kort från samma husbilstillverkare med rubriken "Garantikort" - på danska"- icke underskrivet och knappast begripligt ö h t !!!!!!! Det finns inte ett ord skrivet om hur garantier rörande själva Fiatbilen ska handläggas, vart man vänder sig osv. Dessutom finns ingen som helst Servicebok - på svenska - gällande bilen, där man kan få uppgifter om serviceintervaller och vad dessa servicar omfattar av åtgärder. Allt detta är ju gamla självklarheter i Sverige att man får med när man köper en personbil.
Man känner sig onekligen dum och snopen över sig själv, att man inte förrän idag har kontrollerat detta ! Man frågar sig också hur det står till med dylika frågor hos HRF:s medlemsföretag (Husvagnsbranschens Riksförbund)
Till midsommar levererades vår nya husbil - på Fiat Multijetchassi 3,0 - under stor stress och osäkerhet om hur allt skulle vara med funktioner, utrustning, manualer, dokument osv.
I dag är jag en av dom som hoppas på att få problemen med vatteninträngning i motorrummet åtgärdat av någon, som känner ansvar för detta. Snart ska vi väl få igång vår gemensamma aktion mot berörda återförsäljare och Fiat, något som känns allt viktigare för varje dag som går. Det här ligger ju som en trist glädjedödare över allting.
Bland underlag som följde med bilen vid köpet fanns ett blad - på tyska - med rubriken GARANTIE - som säger att husbilen har tillverkats enligt "alla kvalitetskrav" utan konkret specifikation vilka dessa kan vara. Dessutom medföljde ett litet kort från samma husbilstillverkare med rubriken "Garantikort" - på danska"- icke underskrivet och knappast begripligt ö h t !!!!!!! Det finns inte ett ord skrivet om hur garantier rörande själva Fiatbilen ska handläggas, vart man vänder sig osv. Dessutom finns ingen som helst Servicebok - på svenska - gällande bilen, där man kan få uppgifter om serviceintervaller och vad dessa servicar omfattar av åtgärder. Allt detta är ju gamla självklarheter i Sverige att man får med när man köper en personbil.
Man känner sig onekligen dum och snopen över sig själv, att man inte förrän idag har kontrollerat detta ! Man frågar sig också hur det står till med dylika frågor hos HRF:s medlemsföretag (Husvagnsbranschens Riksförbund)