• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fiat Garanti

Curt & Anna-Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Myresjö
HBK-Nr
669
Medlemskap
2022
Sv: Fiat Garanti

Hej Husse!

Om du kollar på denna länk http://www.husbilsklubben.se/forums/t19757-3/#post113034 och inlägg 71 så ser du att jag skickat ett brev till ett antal utställare. På mässan gick jag runt till många av dom. De flesta är intresserade och många kontaktar nu sina generalagenter/tillverkare och en del har redan fått så mycket problem eftersom dom har egna verkstäder så dom själva kontaktat FIAT.
Jag kan också säga att det var många motorhuvar som öppnades på mässan på jakt efter rost.
Vi får hoppas att denna kritik rullar på så det blir något gjort innan garantierna går ut.

Campinghälsningar Curt. :music-icon: :music-icon: :music-icon:

Senast ändrad:

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Vad tyst det blev i den här tråden efter Elmia. Vad jag sett så var det många som var där.

Ingen som kom fram till något???

;) Det har ju varit hårda tag i inläggen.;)

F

F.d. 3605

Guest

Vad tyst det blev i den här tråden efter Elmia. Vad jag sett så var det många som var där.

Ingen som kom fram till något???

;) Det har ju varit hårda tag i inläggen.;)[/quots

Lite nyfiken..vad sa dom levererade sina husbilar på Fiatchassin på mässan på era synpunkter ang. deras brist på service o problem ?

Vi skulle ju vara tuffa mot leverantörerna var det ju sagt !

F

F.d. 14038

Guest

Jag gick runt på mässan och verkade intresserad av att byta bil, frågade då om Fiats dåliga rykte, några svarade att jag ju kunde välja Mercedes isstället. men de blev inte nöjda när jag sade att jag inte ville betala mellan 30 000:- till 50 000:- mer och att min fråga var om dom hört hur Fiat ställde sig till klagomålen då blev man tyst isstället och verkade villja bli av med mig. Troligen för att jag inte var särskilt lågmäld av mig och det kunde ju hända att någon som inte kände till problemen hörde. Mitt motiv var ju det omvända, jag ville så många som möjligt skulle höra om Fiats dåliga reservdelshållning och polesy när det gäller fabrikationsfel som läckande rutor mm.
Fick till slut en som talade om att man kontaktat Fiat och fått beskedet att det var lösningar på gång. Det var en representant för Laika och som var på mässan och som är Italienare. Ingen av de andra hade några defenitiva besked att komma med, jag tycker synd om många vekstäder som mekar med Fiat då många kunder nog tror att det är dom som är dåliga på att få fram delar och som sedan går runt och beklagar sig över verkstan som därmed får dåligt ryckte. Jag råkade själv ut för en sådan kund som vi bygger för, vederbörande ville ha mineritskivor isstället för gipps i våtutrymmena.problemet är att huset skulle slutbesiktigas innan vi ens hade fått skivorna levererade, det skulle ta 10 veckor.:confused:

Toppen