• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fiat 2,5 tdi slö

Benny & Marie

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
871
Medlemskap
2025
Tappar orken när man gasar fult40 km 2:an 60 km 60km 3:an 80 km på 4 an sedan måstr man lägga i femmen kommerr upp i 100 till 110 km sedan går det inte mera

Sv: Fiat 2,5 tdi slö

Tappar orken när man gasar fult40 km 2:an 60 km 60km 3:an 80 km på 4 an sedan måstr man lägga i femmen kommerr upp i 100 till 110 km sedan går det inte mera
Hej räcker det inte så finns det nyare häftigare med större motorer.. O andra sidan kör jag aldrig fortare än 100Km trots mina 157Hkr.O jag kommer alltid fram i tid.

Beror nog lite på hur pass tung bil det gäller.
Det första är nog att en dieselmotor aldrig kan komma ens i närheten av en bensinmotors accelerationsförmåga.

(Men troligen har du något problem med lufttillförseln mellan turbon och inlopp. (kan vara en slang som inte sitter som den skall.)

Kolla så luftfiltret är okay och inga läckage på tryckslangar från turbon , ser det ut att avgaserna kommer ut eller kan katalysatorn blivit täppt .

Kolla ev. felkoder om LMMen kan vara fel på .

Bränslefilter ?? eller sk dieselbakterier i tanken som täpper till ??

Senast redigerad av en moderator:

Har hittat ännu en bov. i bränslet tanken såg ut som spillolja & luktade avfettning se bilden jämför bilderna skitig & ren Diesel & bränsle filtret var det total stopp i:( Så i morgon ska jag rengöra bränsle tanken

Bilagor

• Diesel i bränslefiter.JPG
    Diesel i bränslefiter.JPG
    2,1 MB · Visningar: 3
  • Diesel i tanken (1).JPG
    Diesel i tanken (1).JPG
    2,3 MB · Visningar: 3
  • Ren diesel från pumpen.JPG
    Ren diesel från pumpen.JPG
    2,2 MB · Visningar: 1
Senast ändrad:
Tillbaka