• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

fem bältade platser?

F

F.d. 29811

Guest
Vi funderar på att byta bil och därför undrar vi om någon har sett en bil med följande:
Integrerad husbil med långbäddar och 5 framåtvända bältade platser.
Det måste vara en tålig och inte för låg bil då vi inte alltid åker på de bästa av vägar.
tacksam för alla svar.
Ann-Sofi
Rumänien

Senast redigerad av en moderator:
Sv: fem bältade platser?

Carthago chic cline t-plus 4,8

Där ändrar man ena sätet så att man sitter framåtvänd.
/Cecilia (som hämtar en sån husbil om en vecka ;))

Flere av N+B Arto modellene kan leveres med 5 beltede forovervendte plasser, men uten at det er 5 sengeplasser.

Tack för alla svar. Nu vet jag vart jag ska börja leta.:yes:

Det trådskaparen frågar efter är FRAMÅTVÄNDA bältade platser... Ingen av de bilar på tidigare förslag har väl detta? :)

Rapido 10066 ska ha det enligt en handlare jag pratat med på telefon, har inte sett det med egna ögon ännu.

/Micke

Rapido 10066 bygger man om när man ska åka så att långsoffan blir till en framåtvänd bältad stol. Den får då sammanlagt 5 framåtvända + 1 bakåtvänd stol, samtliga med bälten. Den har 6 sovplatser (4 fasta och 2 som man bäddar i dinetten).

/Henrik

Concorde Liner 1090 MS C-lounge
1 förare, 5 passagerare framåtvända med 3-punktsbälte samt 2 passagerare bakåtvända.

Dvs 1+7

Förövrigt den bil som har den, i mitt tycke, bästa planlösningen utan bilgarage som tar alldeles för mycket takhöjd vid den bakre sängen.

Tillbaka
Toppen