• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Felaktig Ebersprächer D3LP?

F

F.d. 17532

Guest
Vi har en VW California Exclusive (Westfalia) årsm.96. 2,5 l TDI. Vi har en dieselvärmare i bodelen som jag tror har beteckningen Ebersprächer D3LP. Det finns en styrenhet i bilen där vattenmängd färsk/gråvatten presenteras grafiskt, volttal, och inställning av kylskåpstemp och omgivningstemp i bodelen. Mao så om jag ställer den på 17 grader för att ta ett exempel, då startar den när tempen faller under och den blåser varmluft sedan när den passerat önskad temp så går den ner i varvtal men slår inte av helt, den luft som nu kommer är fortfarande mycket varm och det blir olidligt att sova. En den instrukt. bok jag funnit så skall den kunna reglera fläkthastighet men även slåifrån och återstarta när tempen sjunker igen. Är det någon som kan hjälpa mig med att utröna hur det skall vara!?? Någon har sagt att den typen av värmare är sådan och inst boken säger ngt annat OCH skall det verkligen vara möjligt att det inte skall gå att få comforttemp? Mycket tacksam för svar o hjälp. :confused:
 
Toppen