• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fel på "säkringsdosa" (?)

F

F.d. 55818

Guest
Hej, ja pinsamt nog så vet vi inte vad den manick vi har fel på egentligen heter, men säkringsdosa är nog inte så långt ifrån...Nåväl, vi har ett fel på den som mannen kunnat lösa genom att göra en "bygling" och till det en "on-off" knapp. Helst skulle vi såklart vilja hitta en helt ny (alternativt beg) men det verkar svårt att få tag på en sådan reservdel. Någon som har ett bra tips. Vi har en Fiat Challenger -99. Jag lägger in några bilder så kan ni se hur "manicken" ser ut.
 

Bilagor

  • ovanifrån.jpg
    ovanifrån.jpg
    29,7 KB · Visningar: 2
  • framifrån.jpg
    framifrån.jpg
    17,4 KB · Visningar: 1
  • sidaB.jpg
    sidaB.jpg
    13,6 KB · Visningar: 1
  • bakifrån.jpg
    bakifrån.jpg
    12,8 KB · Visningar: 1
F

F.d. 55818

Guest
Sv: Fel på "säkringsdosa" (?)

Tack för länken! Vi har mailat. Tyvärr har de semesterstängt till 2a september men vi klarar oss nog med "hemmalösningen" så länge. Det ser i alla fall lovande ut när man spanar in deras hemsida så kanske har de en ny åt oss!:)
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Fel på "säkringsdosa" (?)

Har en motsvarande CBE från -96.
Det är en kombinerad skilje-relä ( Skiljerelä - Biltema ) och säkring block med en puls till en kontrollpanel.
Jag använder inte reläet mer eftersom alla mina batterier används tillsammans - alltid http://www.husbilsklubben.se/forums/t55710/
Kabelanslutningar och säkringshållare är för små för att ladda under en lång tid - så jag använder kontakt sprayer och polfett - lite tröttsamt.:(
 
Toppen