• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fastsättning av lucka i duschen - Knaus

anjohn

HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2024
Jag har en Knaus 07:a och i duschutrymmet på den finns en plastlucka precis under duschblandaren. Meningen är nog att man ska kunna inspektera genom luckan och i luckan finns också en avsats för schampo mm.

Problemet är att den är fastsatt med kardborrband som inte orkar hålla den uppe. Jag funderade på att popnita fast den, men då kan man ju inte öppna den om det behövs.

Nu efterlyses förslag på något praktiskt sätt att sätta fast den. Jag antar att andra som har samma lucka har samma problem.
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Fastsättning av lucka i duschen - Knaus

Har visserligen inte sett luckan men tror ändå att den inte behöver öppnas särskilt ofta. Däremot utgår jag ifrån att det inte får rinna in vatten i skarvarna.

Kanske en smal sträng våtrumssilicon är lösningen. Den skär du lätt upp med ett rakblad om du behöver inspektera.

Berätta hur du löste det.

Mvh
Alve
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Fastsättning av lucka i duschen - Knaus

Sättlim och magnetlås då sitter låsanordningen och med ett litet dragande så får du loss den och då behöver du bara ex limma ett litet skinnsnöre på insidan som sticket ut lite och som du kan ha som dragsnöre när du vill öppna luckan .
 
Senast ändrad:
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Fastsättning av lucka i duschen - Knaus

Hej!
Jag misstänker att du har en Knaus Sun TI 07a ?
Iaf så har jag en sådan och har haft samma fel som du:wink:! Det gör inget om det kommer in vatten bakom luckan för tätningarna ligger innanför luckan!
Detta är som sagt bara en inspektionslucka som är uselt monterad!
Jag tvättade rent med rödsprit och satte dit Biltemas dubbelhäftande tejp!
Har funkat i sommar även efter ett antal duschningar! Skulle man behöva in i slangröran bakom så är det ju bara att dra litet kraftigt, så släpper tejpen!

PS.
Passa på att dra våtrumstätning i övriga skarvar inne i duschutrymmet när du ändå håller på! För i våran bil så var det skitdåligt gjort!

SLARV med andra ord!

Lycka till
Anders
 
Toppen