• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fastfrusen kamrem

F

F.d. 7597

Guest
Eländet fortsätter

Nu vill vi bara upplysa alla om vad som har hänt sen sist. Vilket i praktiken är absolut ingenting.Bilen har nu stått på vekstad i en månad i morgon, "suck" och än ser vi ingen ljusning, men vi måste väl vara lite positiva även om det känns tungt just nu.:mad: Det sista vi hörde var att dom har beställt nya ventiler ifrån Italien, men med våran otur så kom det bort under flygturen till Sverige, så nu vet vi inte när det kommer ett nytt plan, med nya reservdelar.Det är 2 veckor sen det beställdes, och vad jag vet så tar det bara några timmar med flyg från Italien, så jag undrar ju bara.... kan man inte göra en ny beställning ? ? Ja det är bara min fundering och jag kan ju inte få några vettiga svar, så det är väl bara att vänta lugnt och snällt o se vad som händer. Vi har ju bara missat 3 veckors semester och det är väl inte mycket att bråka om.Eller vad tycker ni ? Vi svenskar är ju kända för att tiga snällt och uppföra oss väl.Så vi fortsätter att vänta och hoppas på det bästa.
Hälsningar från Roland o Ulla :mh3::msn_question:
 
F

F.d. 50037

Guest
Sv: Eländet fortsätter

Hej Roland & Ulla !

Förstår Er frustration,man känner sig väldigt hjälplös, vår bil har nu stått i fyra veckor. Idag när " Jag "
ringde verkstan så hade min ventilbrygga kommit. Skall monteras på måndag, skulle inte förvåna mig ett dugg om någon ventil även tagit stryk, finns det inte något resevdelslager närmare än Italien ? Vi får väl se på tisdag. Men det är rent ut sagt fördj.....ligt jag menar att det går rätt fort att åka till månen. Säsongen med den nya husbilen kommer att bli minst 5 veckor kortare. Jag hoppas verkligen att Ni som har " Sållet Fiat " ser till att Ni får kontrollerat att Era bilar är täta mot kamremshuset innan vintern kommer och får kåpa mm åtgärdat. antar att många av Er tagit ut bilarna nu när det är plusgrader ute, det ända som händer nuär väl att det rostar. Återkommer med lägesrapport.


Kenth & Susanne
 
P

Pebben o Lena

Guest
Sv: Fastfrusen kamrem

Hej Roland o Ulla !!
Vi förstår er frustration över hur ni har blivit behandlade av FIAT och märkesverkstad.Vi lider verkligen med er och blir allt mer deprimerade av er situation för var dag som som går när bilen står på verkstad utan att något händer! Särskillt som vi erfarit vilka fantastiskt rara och snälla människor ni är ,hjälpsamma och omtänksamma mot era medmänniskor. Det är djupt orättvist att ni ska drabbas av sådan otur som ni fått utstå med er fina älskade "pärla". Hörde idag Sverker Olovsson efterlyste tips till programmet "Plus" där ett exempel på tipsämne bl.a var:
Blev er nya husvagn efter alla fel dyrare än vad du tänkt er?

Plus efterlyser tips!
Plus planerar ett program om semester och ekonomi . Hör av dig till Plusredaktionen. mailadress: plus@svt.se

Hälsningar
 
H

hianders

Guest
Sv: Fastfrusen kamrem

Hej!
Var in till Krylbo häromdagen och köpte en patron butylgummilim, sånt som man limmar fast bilrutor med, för 50:-.
Gjorde rent runt listen vid framrutan, maskerade med tape, drog i lim i skarven, öppnade huven och drog i lim i skarven mellan h. och v. ränna och jämnade av allt med fett såpvatten.
ARBETSTID 15 MIN!! Materialkostnad 5:-. NU LÄCKER DET INTE IN UNDER HUVEN PÅ VÅR BIL. (Undantaget friskluftintaget men det skall också fixas.)

Tänk om en så liten insats skulle ha besparat t. ex. Roland & Ullas problen inför sommaren?

Hasse A
 
F

F.d. 11293

Guest
Sv: Fastfrusen kamrem

Hej!
Var in till Krylbo häromdagen och köpte en patron butylgummilim, sånt som man limmar fast bilrutor med, för 50:-.
Gjorde rent runt listen vid framrutan, maskerade med tape, drog i lim i skarven, öppnade huven och drog i lim i skarven mellan h. och v. ränna och jämnade av allt med fett såpvatten.
ARBETSTID 15 MIN!! Materialkostnad 5:-. NU LÄCKER DET INTE IN UNDER HUVEN PÅ VÅR BIL. (Undantaget friskluftintaget men det skall också fixas.)

Tänk om en så liten insats skulle ha besparat t. ex. Roland & Ullas problen inför sommaren?

Hasse A
Hej Hianders
Hur har du tänkt att fixa till frisklufts intaget? jag har "spacklat ut" höjdskillnaden vid gummilisten, men har också fundering på ett slags tak på ovansidan huven, jag vet inte om man får göra egna utåtstående skydd för besikningen på bilen.
:)
 
F

F.d. 7597

Guest
Sv: Fastfrusen kamrem

Hej. Tack alla ni som hör av er om vårat problem. Vi är ju flera om samma problem, men det känns gott att veta att det finns folk som tänker på oss. Om vi har vetat vad vi vet idag, så hade nog problemet aldrig uppstått, utan då hade man nog sett till att fixa allt på en gång. Som att täta rutan, sätta på skydd m.m. och fått alla recalls åtgärdade. Men eftersom vi inte fick någon som helst information från något håll utan fick försöka ta reda på allt själva, och vid frågor så fick vi aldrig några raka svar så hamnade vi i den här tråkiga situationen. Nu är det väl bara att vänta o se vad som händer härnäst.Vi har tagit kontakt med en del personer med intresse av det här, så vi får se var det slutar och om vi kan få någon ytterligare hjälp. Håller er underrättade om vad som händer. Kram till Er alla från Roland o Ulla
 
F

F.d. 50037

Guest
Sv: Fastfrusen kamrem

Äntligen som Fylking sa !

Efter nästan fem veckor så har vi har fått vår lilla Dream åter, ventilerna hade klarat sig.
Bilen gick som en klocka de 8 km som vi har hem, peppar, peppar.

Fick höra något riktigt konstigt på verkstaden när jag frågade om man tätat läckaget kring framrutan.
Svaret var nej, pga att man inte hade någon recallsåtgärd på detta, men hade vår bil varit högerstyrd så hade man tättat, är detta sant är det fler som har hört något om detta ?
Tyvärr blir det inte någon premiärtur förren nästa helg pga av flytt denna helg, men vi får ängna oss åt att packa in lite grejer samt passa på att lära oss vad allt sitter samt att försöka täta rutan själv( det gillar jag inte) Hoppas att Roland & Ulla och alla andra med samma problem också får sina problem lösta.
Har tänkt många gånger på va bra det är att vara med i denna klubb som ger en massa bra och rolig information som man aldrig annars fått reda på.

Kenth & Susanne
 
F

F.d. 7597

Guest
Sv: Fastfrusen kamrem

Hej x-dream. Vi förstår att ni är glada nu,men vi väntar fortfarande. Idag hade dom tagit in den igen på verkstan, men vi har fortfarande inte hört något. Vi ställde samma fråga angående tätning av framrutan och fick samma svar som ni. Ingenting som dom skulle åtgärda. Mycket märkligt tycker vi. Vi kontaktade Plusredaktionen för ett tag sedan och berättade om alla turer runt Fiats problem, som ju ingen verkar ha brytt sig särskilt mycket om, och igår ringde dom och ville höra lite mera. Den som jag pratade med på redaktionen tyckte att det verkade underligt att ingen riktigt har tagit ansvar för det här problemet och skulle ev återkomma i ärendet. Vi får väl se om något händer. Hoppas nu att Eran bil fortsätter att gå som en klocka och att ni får många sköna dagar och roliga minnen från sommaren som nu ligger framför oss. Ha det bra och lycka till med flytten. Hälsningar Roland o Ulla
 

poolsson

HBK Medlem
Inlägg
95
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
1489
Medlemskap
2024
Sv: Fastfrusen kamrem

Hej!

Har idag varit till Fiat verkstad i Borlänge (Kroons)och fått mina recalls åtgärdade när jag beställde tid för dessa åtgärder så föreslog de att en glasmästare fixar tätningen vid rutan och de andra ställena som det läcker inn i till en kostnad av 600kr.Jag tyckte det var ok.När jag hämtade bilen så visade verkmästaren på Kroons vad som gjorts.Ett perfekt jobb med tätning och kåpor och allt.Vid ett ev.byte av ruta så finns det dokumenterat att rutan är limmad (tätad) för att glasmästaren kan skära loss glaset.Jag har importerat husbilen från Tyskland men det var inga problem med något.Så det verkar vara olika på olika Fiat verkstäder.
Mvh POolsson
 
J

Jarn

Guest
Sv: Fastfrusen kamrem

Hej Poolsson,
behövde du inte heller betala för motorkåpan och montering av den ?
 

poolsson

HBK Medlem
Inlägg
95
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
1489
Medlemskap
2024
Sv: Fastfrusen kamrem

Hejsan!
Jo kåpan fick jag betala men jag gjorde även service på husbilen olja,filter,bränslefilter så man slog ihop alltihopa och det blev ett bra pris.
Mvh POOlsson
 
Toppen