Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Bengt i Örkelljunga installerar inte längre, för dyrt och krångligt, enl uppgift från dem. Vi bytte till Morelo.Det finns Carthago med fast tank, där det pumpas över från den lilla tanken. Hör med Bengt i Örkelljunga. Hälsningar Göran Hellman
Vi bytte husbil...blev Morelo med fast tank.Om det finns lastvikt så går det att måttanpassa en rostfri syrafast tank. Jag håller på och bygger husbuss och min tank blir c:a 180 liter.
Har haft en amerikanare med fast rätt låg tank på 115 liter och upplevde inte några bekymmer att få den tömd. Blir nog ganska simmit då de skvalpar på. Givare hoppar jag över då det går att öppna bladet. Kan framöver tänka mig ett nivåglas anslutet till avtappningen.Jag rekomenderar att du monterar munstycken i hörnen på locket och förgrenar slangar till dessa.
Om du skall ha en givare, skaffa en med inbygt munstycke och anslut den också.
Då kan du spola rent tanken, vilket kommer att behövas..........
Det gäller att använda papper som löser uppsig snabbt sä det aldrig några problem att det fastnarJag har systemet beskrivet ovan med munstycken, och mitt system har kvarn.
Det är mycket pappersmassa man får ut med spolning, som inte kommer med ut annars.
Amerikanska husbilar har spolningssystem, en del med inbygda sprinklerrör inne i tanken.
Här är spolslangens uttag på en Newmar.
Visa bilaga 220872
Naturligtvis ditt beslut, jag vill bara tipsa.
Kan tipsa om denna nivågivare som vi själva har på vår septitank i båten. Visserligen en äldre modell utan BT men som fungerar utmärkt! Ingen håltagning för givare!Så här blir min tank.